Gå til innhold

Forslag til hobby, anyone:)?

Anbefalte innlegg

Hei:)

Nå har det seg slik at jeg går aktiv sykemeldt og er da på jobb ca 3 timer annenhver dag. Det kommer mest trolig til å være slik resten av svangerskapet, og med andre ord, så er jeg mye hjemme, og må finne meg en hobby. Tenkte bare å høre med dere jenter her inne, for å få noen tips;) Jeg tenkte kanskje å lære meg å strikke, igjenn. Kanskje da begynne med noe så enkelt som et lite baby-teppe:) Og kanskje begynne å male igjenn. Det er jo noe jeg pleide å like, å faktisk var ganske flink til når jeg tenker meg om, hmmm...

Ellers så er jeg ganske blank, så er det noen som orker og ta seg tid til å plotte inn noen forslag til meg, setter jeg stor pris på det! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140009962-forslag-til-hobby-anyone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter :)

Er veldig rastløs av meg selv og elsker hobbyer og småarbeid, så her har jeg litt kunnskap:p Det jeg vil anbefale som jeg synest er kjempe kjekt er dropskoking og såpestøping! Det med disse to er at man får selvsagt fort mye drops og såper, men jammen blir det nydelige julegaver som folk setter veldig pris på! Til jul for et par år siden hadde jeg ikke så mye penger og bestemte meg for å lage drops! Kjøpte da syltetøykrukker og fylte de med drops i forskjellige farger og fasonger, kjøpte glasspenn og skrev "Til ... " og et lite julevers på hvert glass, slik at det blir veldig personlig og et kjempe morro tidsfordriv! Brukte i tillegg veldig lite penger på dette!

I år blir det nok såper på en del ;) Vil da lage såper med bokstav o.l inni slik at det blir personlig. Er ufattelig mye man kan gjøre når det kommer til hobbyer:)

hva med å sy?:) fc etter ole brum sy oppskrifter:) lage søte bilder man kan henge op eller sy på en pute etc... elelr man kan sy enkle klær som fx sparkebukse... bare å se på en sparkebukse man har liggende;)

sy bamse i bamsestoff, lage lappeteppe, strikke teppe, prøve seg på å strikke klær;) begynne med noe enkelt som lue eller sokker:)

har nettop selv strikket vognteppe i perlestrikk, ble nydelig:) og syr nå olebrumbilder... skal også sy slik med navn til den lille og føre på fødselsdatoen når han har komt:) syns slikt er søtt, da blir det personlig også:)

Hei jenter.

Jeg handler litt på denne linken.

Utrolig mye fint å finne, der kan man også bestille katalog

http://www.margaretha.no/butik/default.asp?

Må bare få si at jeg har en fantastisk dag i dag. Jeg har ME og har nå vært syk i 2 år.

Men i dag skinner solen i bergen og alle er i godt humør etter en god grilling. :)

Jeg er ikke så flink til å gjøre håndarbeid, men inne på linken så har jeg funnet noe som jeg kan gjøre...

Mange klemmer fra meg

Så herlig me alle de fine forslagene da gitt, det gikk raskt:)! Jeg må si jeg falt litt for det med såpelaging og drops;) Kaster meg vel over det etterhvert tenker jeg. Og som det ble skrevet, så er det fiine julegaver! Alltid morsomt med noe personlig, det setter jeg selv mest pris på i allefalll.

Jeg gikk et år med design og tekstil, så sying har jeg i grunn mye og god erfaring med, så det var ingen dum idé;) Hadde faktisk ikke kommet inn på den tanken engang, hehe...

Kom på, noe jeg lærte på skolen, som heter for filting. Hvor man kan bruke ull og filtenål, og dekorere med f.eks. perler eller lignenge. Et tips fra min side:)

Jeg kjøpte meg garn i dag da. Blir et baby-grønt og hvitt vognteppe i perlestrikk, faktisk;)

Annonse

Wow...må virkelig si jeg beundrer dere som kan strikke,sy og andre håndarbeid.Er virkelig misunnelig....skulle ønske det var meg :-)

Syns dere er veldig flinke :-)

Det kom jo så mange fine forslag her også til hva man kan gjøre ellers..

Ha en super helg videre.....og ikke minst et supert svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...