beggeto Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Hei, håper på rask hjelp her da jeg er litt desperat.. Jeg har strikka en jakke til ettåringen min. Problemet er at den ble alt alt for vid. Så jeg er redd jeg er nødt til å sy den inn for at det skal gå an å bruke den. Lurer på om jeg bare kan vrenge den og sy en søm med rette sting fra ermekanten, opp under armen og ned i siden, noen cm inn på jakka sånn at den blir smalere både i ermene og i selve bolen. Kan jeg det? Videre er jeg redd dette blir veldig klumpete og lurer derfor på om det er trygt å klippe av det som blir til overs. Har brukt mye tid på denne jakka så har ikke veldig lyst til å ødelegge den. Så hva må jeg evt gjøre for at det ikke skal rakne? Sikker man kanten på strikkaplagg? Eller hva i all verden gjør man? Blir veldig veldig glad for gode råd.
*toppris* Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 det kan du gjøre ja, ville da prøvd jakka på og sett hvor mye som må tas... slik at du ikke havner med for smale ermer og for vid "jakkedel".. men ville da sydd for hånd med samme garn du strikket med slik at da kan du lett ta det opp igjen når det trengs, ikke med maskin.... kan bli værre å ta opp igjen da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå