Gå til innhold

Termin 4 januar. Risikosvangerskap pga preeklampsi sist. Noen andre?

Anbefalte innlegg

Hei!

Da har jeg testet positivt etter 1 pp denne gang! Sist tok det 7-8 pp, så dette var litt uventet..:-D

Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning sist. Kom brått og uventet i uke 31. Jenta ble født i uke 32. Var veldig liten, men det har gått bra! Nå er hun 13 mnd.

Vet jeg derfor har økte sjanser for at det samme skjer igjen. Men denne gang vet jeg i hvertfall om det og kan sette inn noen tiltak tidligere! ;)

Men ønsker å høre fra andre som er i samme situasjon! Kunne vært ok å fulgt noen andre som også var gravide med risikosvangerskap. Da føler man seg ikke så alene om å ha det sånn og kan da støtte og backe opp hverandre! :)

Fortsetter under...

Har også risikosvangerskap - men ikke pga preeklampsi, men jeg kan ha en noe økt sjanse for svangerskapsforgiftning i tillegg. Jeg har en nyre og leversykdom som gjør at jeg må følges opp litt tettere.

I forrige svangerskap hadde jeg både proteiner i urinen og høyt blodtrykk med voldsom hodepine siste trimester (som kan forveksles med preeklampsi) uten at det var det - det var rett og slett en svikt i nyrene mine. Denne gangen skal jeg uansett få keisersnitt for å unngå komplikasjoner som jeg fikk under fødselen da, så blir spennende å se fremover...

Ville bare ønske deg lykke, lykke til - fint at vi er flere i samme situasjon. Ha en strålende fin dag =)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...