Gå til innhold

Hjelp meg!!! To forholdsvis tette...hvilken vogn??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir samme aldersforskjell hos oss. Har kjøpt OTH/MB søskenvogn. Den er smalest mellom hjulene av dobbeltvognene og veldig god å trille. Gleder meg til å bruke den. Minus med den er at bagen er lite (OBS du som venter vinterbaby).

Hadde en P&T sport som jeg solgte. Vil ikke bruke den som søskenvogn da den ikke var god å trille, og barna kan ikke ligge samtidig i vogna. Dessuten har søskensetet en ekkel ramme rundt, som gjør at et større barn ikke kan bruke setet i hvileposisjon. Synes også det virker ekkelt at den minste etterhvert må flytte i det nederste setet bak, og der er ikke ordentlig liggestilling en gang. Mange anbefaler disse vognene om man skal ha det ene barnet i barnehage. Det skal ikke jeg ha.

Ser så absolutt behov for søskenvogn når det er to år mellom. Mange barn liker å sitte i vogn til de er 3 år og mere til. Jeg skal som sagt ha begge hjemme, og vi er mye på farten. Vil at storebror også skal ha det komfortabelt.

Men hører om de som ikke har den typen vogn til to tette, men bruker søskenbrett. Og er fornøyde med det.

Jeg skal ha denne vogna til mine to gutter.

(en m.termin 19juni og en som blir 2 i slutten av juli)

http://www.abc-design.de/en/products/twins-tandems/zoom.html

http://www.babybirds.co.uk/shop/zoom-tandem-superior-seat-rcover-blac-p-1263.html

Denne vogna har 2 vendbare seter.

Kan sette bilstolen direkte på vogna.

Kan sette bagen direkte på vogna.

Barna sitter etterhverandre istedet for v.siden av hverandre, så vogna er mye smalere enn "vanlige" tvilling vogner. Noe som var avgjørende for meg. Siden jeg er avhengig av ei vogn der jeg kan komme meg frem i butikker og andre travle steder på egen hånd. (Skal vi "ut på tur" er vi som regel 2voksne så da bruker vi kombivogna og trilla vi har fra før av)

:)

Jeg hadde også phil&teds sport,og sier meg enig i det alt som ble sagt over her. Jeg hatet virkelig den vogna. Jeg kjøpte heller en Titanium baby søskentrille til 2000kr,som jeg hadde en softbag i til junior. Brukte ikke søskenvogna så veldig mye,men den var veldig kjekk å ha. Utrolig fornøyd med den vogna.

Har forresten 17 mnd mellom mine.

Jeg skal selge min meget lite brukte ABC Zoom med ubrukt hardbag og en maxi-cosi adapter. lite brukt fordi jeg har denne som tredje søskenvogn (ja en må jo prøve seg fram :-) og nå vil eldstemann ikke sitte mer i vogn. Brukt få ganger iløpet av fire måneder (max femten ganger)

Send meg gjerne en melding :-)

Annonse

Den zoom tandem så på en måte praktisk ut da...hmm..ble nysgjerrig på den. Men når man har en softbag til den lille bak, så blir det vel vanskelig for den fremste og sove? Går ikke an å legge ned den delen da?

Hei!

Ville tatt en titt på Carena Double Swing jeg!:) Ser det er litt skepsis til carena sine vogner, men akkurat denne er mer kraftig, har store solide hjul. Den får du for rundt 4500 med en hardbag til.

Lykke til da,det er veldig fint med 2 tette!;)

• 3 uker senere...

Jeg har kjøpt Firstwheels city twin..

Med 2 separate sportsdeler, der man kan sette på 2 hardbagger, eller ha en sportsdel og en bag. Vogna blir kjøpt med 2 sportsdeler, også må man kjøpe hardbag ved siden av. Hardbaggen kan kun stå mot deg, men sportsdelene kan du snu framover eller bakover..

Jeg betalte 5000,- for vogna (altså med 2 sportsdeler) + 1 hardbag til minstemann.. Ny i butikk.

Blir kun 1,5 år mellom mine, så må ha søskenvogn. Har allerede vært ute å prøvd den, selvom termin ikke er før i juli - men den er utrolig deilig å trille, og jeg er storfornøyd allerede!!

2 svingbare hjul foran, og legges sammen på få sekunder. Blir veldig nett og liten sammenlagt, og er heller ikke så bred på det bredeste..

Jeg fikk vogna med de 2 sportsdelene og hardbaggen bak i stasjonsvogna, og samtidig fikk jeg lukket trekket over bagasjerommet..

Veit ikke hva mer jeg kan skryte av med denne vogna - DEN ANBEFALES! :)

Lykke til...

det jeg ville gjort var å kjøpe brio race til eldstemann, en genial, god og lett trille. og så ville jeg kjøpt bæresele til den lille, uten tvil. det finnes trekk du kan ha over på vinteren så de er gode og varme. genialt!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...