LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. april 2009 #1 Del Skrevet 24. april 2009 Ja, noen har altså litt mer hastverk enn andre- tirsdag 14.april gikk vannet plutselig da jeg var på toalettet kl 5 om morgenen. Kl 12 ble jeg lagt inn, og kl 16 ble jeg satt igang pga infeksjonsfare. Onsdags morgen, 15.04.09, kl 07.14, kom verdens vakreste Emilie til verden, litt over 4 uker for tidlig. 2430 gram og 46 cm lang. Og alle klisjeer i verden gikk i oppfyllelse. Jeg hadde en flott fødsel, ingen smertestillende, bare litt lystgass iblant, samt akupunktur. Jordmora var fantastisk flink, og selv om det var vondt, så var det slettes ikke så ille som jeg hadde fryktet. Riene gikk så stille for seg at Petter til og med sovna under noen av de verste, hehehe! Jeg er i veldig fin form etter fødselen, og hadde noen sagt til meg at jeg måtte gjøre det samme imorgen, hadde jeg gjort det, glatt. Pga at hun var så liten, og prematur, ble vi lagt inn på barselavdelingen under overvåkning. Hun gikk endel ned i vekt, og fikk gulsott, så hun måtte ligge 2 netter i lysbehandling og mates veeeldig ofte, siden hun mangler immunforsvaret og fettlaget som de som kommer til termin har, var det litt viktig med god oppfølging. Hun er så liten at hun sliter med sugeevnen, og munnen er så liten at hun strever med å suge pupp, så hun mates med flaske- men heldigvis har jeg massevis av morsmelk, så hun får det som er best for henne likevel. Jeg har faktisk så god produksjon at jeg får tre serveringer ved hver pumping, og jeg har måttet fryse ned masse. De på sykehuset mente jeg etterhvert kan bli donor! Så det er intet galt med forsyningen her- hun får så mye som hun vil ha! I går, etter 8 dager på sykehuset, ble vi utskrevet, men vi skal tibake for måling av bilirubin (det som gir gulsott), samt veiing, i morgen. Krysser fingrene for at vi slipper reinnleggelse! Nå er det hektisk her, med mating, bleieskift, lite søvn og masse kos- men heldigvis har jeg en flott mann som hjelper og tar ansvar, så det er faktisk han som oftest mater henne- han er flinkest til å få henne til å spise masse Hun er så vakker, så liten og herlig- og jeg er stolt mamma. Når det gjelder kroppen, har 7 kilo forsvunnet på en uke- og da jeg så meg i speilet idag, så syntes jeg faktisk kroppen min var flott! Jeg synes den var finere enn før- selv med stooore bryster, litt slapp mage og litt ekstra på hoftene. Det var en utrolig rar følelse, jeg kjente meg nesten litt rørt over det. Kanskje det har noe med at jeg har sett hva den er i stand til, og hvor flott alt er innrettet. Tenk, jeg har gitt liv til verdens vakreste lille jente! Mørket falt på stjernene lyste... Smerte drev deg frem og kjærlighet... Forventning, vi ventet på øyeblikket... Som forandret hele vår verden.. Min første gang, og din. Berørt av menneskehender, Av varmen fra en menneskekropp.. Min kropp.. Jeg er for alltid berørt, i hjerte og sjel. Vi ble begge født da, i en stjerneklar natt. Mamma elsker deg, Emilie. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140007763-jeg-har-blitt-mamma-til-verdens-deiligste-lille-pike-og-hadde-en-fantastisk-flott-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. april 2009 #2 Del Skrevet 25. april 2009 Gratulerer med babyen! Rørende lesning ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140007763-jeg-har-blitt-mamma-til-verdens-deiligste-lille-pike-og-hadde-en-fantastisk-flott-f%C3%B8dsel/#findComment-140009456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 25. april 2009 Takktakk:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140007763-jeg-har-blitt-mamma-til-verdens-deiligste-lille-pike-og-hadde-en-fantastisk-flott-f%C3%B8dsel/#findComment-140009493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå