Gå til innhold

det gikk galt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag morgen stod jeg som vanlig opp kl 6, dusjet og ordnet meg og fikk sendt avgårde mann og barn før jeg selv dro til jobb. Spiste et halvt eple i bilen på vei til jobb, men det smakte dårlig. Parkerte på jobben kl 7.50 og klarte ikke å reise meg og gå ut av bilen pga kramper i magen. De gikk over etter 5 min og jeg klarte etterhvert å komme meg inn på kontoret, om enn litt krokbøyd. Tok meg vel ca 10-15 min til å forstå at noe er galt og jeg prøvde å ringe legevakten, men der kom jeg ikke gjennom på tlf. Ringte til sambo for å få han til å hente meg og i mellomtiden ringte jeg gyn på sykehusetr for å si at jeg var 6 uker på vei og hadde veldig vondt i magen. De på gyn sa at min gyn var opptatt i møte til kl 9.15 og at de ikke hadde lege tilgjengelig før kl 12 den dagen så min gyn skulle ringe meg i løpet av dagen for å avtale time. Ja særlig!!!! Jeg hadde så sykt vondt da, så jeg var nødt å gå inn til sjefen min og fortelle at jeg var gravid, men at jeg trodde dette gikk galt og jeg trengte hjelp. Hun prøvde å trøste så godt hun kunne, men det var jo ikke mye å gjøre for meg heller da. Så kom sambo og sjefen min hjalp meg ut i bilen og vi råkjørte til sykehuset. Var på sykehuset kl 9.10 og fikk inn hos min gyn kl 9.20. Det Tok han 1 min med UL å konstatere at embryoet lå io egglederen og at jeg måtte opereres umiddelbart! Egglederen var sprukket.....Uff, jeg rakk ikek å bli redd der og da, men jeg var helt knust av sorg. Jeg hulket utrøstelig inne på kontoret der og skremte nok alle som satt og ventet på time hos gyn...Sambo prøvde å trøste så godt han kunne stakkar, men jeg var helt vekk jeg.... Ble lagt i en seng og i hui og hast kjørt opp på gyn avd og stukket i alle retninger og fikk da til slutt morfin. Ble trillet inn på operasjonsstua kl 11 og var ferdig operert kl 12. Måtte fjerne høyre eggleder og eggstokk. Jeg var visst helt defekt i eggleder og eggstokk sa gyn. De hadde visst aldri falt ned i bekkenet mitt, så de lå helt oppe ved blindtarmen, så han skjønte ikke hvordan jeg hadde klart å bli gravid på den siden engang... Men han sier at min ventsre eggstokk og eggleder er helt fin og at dette skal vi klare. Begynner med pergo igjen over sommeren for han tør ikke å la meg ta noe uten NØYE oppfølging nå. Vi får et halvt år til med pergo før det blir prøverør sa han.

Jeg kom hjem fra sykehuset i dag og er sykemeldt i 2 uker til fordi jeg har en kraftig sorgreaksjon og ikke i stand til å jobbe ennå. Jeg bare gråter og gråter og må prøve å komme meg litt ovenpå igjen tror jeg. Så her er jeg ikke klar for noe prøving på en stund ennå uansett kjenner jeg.

Uff, det var en tøff opplevelse med sprukken eggleder og hasteoperasjon og stakkars sambo var også veldig redd, men med han går det fint nå da. Som han sier, han hadde ikke fått det samme forholdet til babyen ennå som jeg hadde, og det skjønner jeg jo...

Jeg kommer nok til å holde meg borte fra BIM hvis jeg klarer for å prøve å få dette på avstand, men det er mulig jeg trenger å være her inne for å få det ut også.... vi får se

takk for at du orket å lese.. det hjalp å skrive litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stor klem til deg. Så ufattelig trist. Jeg vet hvordan det er å miste... Lykke til med den tiden fremover og håper at det klaffer med den gode eggestokken din.

Skrevet

Hei Maddemor! =)

Følte veldig for å svare deg på dette triste innlegget ditt.

Ser at du hadde termin den 17. des. Jeg hadde termin den 19. des, men har også hatt en exu denne uken.

Heeelt forferdelig trist at vi skal måtte oppleve slike triste ting. Fy søren som det tar på!!

Jeg har vært prøver i flere år (men ikke så aktiv på skrivefronten her inne). Har hatt 3 sa på den tiden, og gleden var stor da jeg i påsken ble gravid med Pergo. Tenkte at "yes, nå er det søren meg vår tur, endelig"

Men på søndag fikk jeg sykt vondt i magen, og exu ble konstantert på sykehuset. Var også gravid på venstre eggleder. Min graviditet gikk til grunne av seg selv, og jeg slapp at eggleder sprakk, og jeg slapp operasjon. Har hørt at det er syyyykt vondt når eggleder sprekker - så jeg er veldig lei meg for at du måtte oppleve det!! :(

Jaja, du, vi kan ikke annet å gjøre, enn å hopp oppå hesten igjen. Vet at det er tøft, men høres ut som om du har gode folk rundt deg. (Mann, sjef)

Trøst deg med at du har det bedre uten din defekte eggleder. Har hørt at sjangsen er stor for gjentakelse dersom den er defekt. I såtilfelle så klarer du deg bedre uten ;)

Men du...lurer på en ting??

Hadde du en følelse av at noe var galt? Jeg har lest at symptomer på exu kan være fravær av gravi.symp. som ømme bryster, kvalme, og det at en bare føler seg ikke gravid...

Jeg sa det nemlig til mannen min hver dag. "Helt ufattlig at jeg er gravid, for jeg føler det ikke" sa jeg. Og da jeg kjente snev av vondt på søndagen, bare VISSTE jeg at det ikke kom til å gå godt.

Hvordan opplevde du dette med symptomer osv?

Svar kun hvis du orker å rippe opp i det =)

Stor klem sendes din vei, for jeg vet så altfor godt hvordan du har det :/

Skrevet

tusen tusen takk for gode ord!!!!! Og kjære vene, jeg tror nesten du har det værre enn meg..... denne gangen ble vi jo gravide etter kun 8 mnd med pergo, men vi har jo også en sønn på 2 år som ble til etter 18 mnd og pergo.

Men ja, det tar på å oppleve det her altså. jeg har aldri hatt det så tøft før jeg..... Orker ikke å hoppe opp på hesten for alvor før over sommeren igjen slik det er nå, Jeg tror at for min del må jeg rett og slett sørge ferdig og tenke litt på meg selv rett og slett før jeg kan begynne å tenke baby igjen.

Når det gjelder symptomer så var jeg utrolig kvalm asså. var ikke det forrige gang, så jeg tenkte faktisk på tvillinger jeg... men puppene kjente jeg ikke noe til og det gjorde jeg til gangs sist..

hadde ingen symptomer på exu jeg og hcg var normal i forhold Håper jeg aldri opplever slike smerter igjen, for det var helt jævlig,,,, Jeg sa det i bilen på vei til sykehuset at dette går gærnt for da trodde jeg at jeg skulle dø.... Likvel, klarte jeg å gå oppreist og ta meg sammen til jeg fikk kommet inn til legen....skjønner ikke helt det nå men.

ja ja, vi skal vel ikke gå umerket gjennom livet og det som ikke tar livet av oss gjør oss bare sterkere..... kasnkje litt mager trøst akkurat nå, men det er nok mye sannhet i det.

Vet at ved neste graviditet blir det tett oppfølging umiddelbart. Skulle jo egentlig ha UL torsdag denne uken for å se at den lå der den skulle, men det var 2-3 dager for sent.....

Masse lykke til til deg også!

Klem

Skrevet

tanker til deg, dette er bare grusomt. klem til deg :/

Skrevet

jeg er så uytoloig lei meg for hv som har skjedd jeg har ingen ord men masse med følelse.beklager på det dypeste.stor varm klem til dehg mannen din.

Skrevet

tusen tusen takk!!!! Dere er bare så søte og gode jenter:) Det varmer at dere tenker på meg!

Skrevet

Hei igjen Maddemor ;)

Tok litt tid å svare. Prøver å ikke være her for ofte. Er ikke bare bra, tror jeg...

Forstår godt at du venter litt med videre prøving. Det er litt av en påkjenning å miste når barn er så sterkt ønsket.

Gleder meg med deg at du i hverfall har en sønn ;) Tviler ikke på at du en gang skal klare å gi han en bror/søster!! =)

Merkelig at du var kvalm... Men det finnes vel ingen fasitsvar for denne kroppen vår.

Jeg målte også hcg, iom jeg har mistet 3 før. Hadde kjempefine verdier.

17 dpo - 476,

19 dpo - 916,

25 dpo - 2596,

27 dpo - 1179

Smertene begynte 24 dpo. Derfor tok jeg en ny prøve 25 dpo, som jo var fin. Da jeg kom på sykehuset 26 dpo, var ikke exu-mistanken stor iom at prøvene var fine frem til da.

Dagen etter, altså 27 dpo, tok jeg en ny prøve, som hadde sunket til 1179. Dette alene gjorde at legen mente at jeg kom til å blø ut alt selv, og at det ikke var fare for eggleder.

(Tok forresten ny prøve to dager etter at jeg ble skrevet ut fra sykehuset. Det blir 29 dpo, og da var den bare 461.

Så dette går rette veien. Ny prøve i morgen.)

Sier det igjen...Det gjør meg vondt at du måtte oppleve slike smerter!!

Mine var nok ikke fullt så intense, men søren meg vondt nok. Jeg også bare VISSTE at det umulig kunne gå godt...

Bra at du vil få skikkelig oppfølging neste gang. Det er jeg også blitt lovet.

Nå kan vi ikke annet gjøre enn å krysse alt!! =)

Masse, masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...