Gå til innhold

Navneendring - hvor lang tid tar det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sende inn skjema for navneendring nå i kveld. Hvor mange virkedager pleier de å bruke på det? Jeg tar et veldig vanlig etternavn så det er ikke noe de må sjekke om jeg har lov til å ta.

Tar forresten sambos etternavn nå som vi skal bli en familie. Beholder mitt eget som mellomnavn og barnet skal få begge navnene slik som meg. Kommer sikkert til å møte på en del reaksjoner fra folk som synes det er rart at jeg gjør dette uten å gifte meg, men vi har vært sammen i snart 5 år og som en snart liten familie synes jeg det er veldig fint og ikke minst veldig praktisk at vi alle har samme etternavn. Litt skummelt å skulle hete noe nytt etter 29 år, men mest veldig koselig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette gjorde jeg og min tidligere sambo. Tok ikke så lang tid å få det ordnet, husker ikke helt nøyaktig men rundt 2 mnd

Skrevet

Synes ikke det er så rart om du tar hans etternavn jeg. det er berre enda ett tegn på at du faktisk ønsker å dele livet ditt med denne mannen, er vel ingenting galt med det;)

Skrevet

hvor får man tak i papirer til det?

vi skal mest sannsylig gifte oss neste sommer..men hvorfor vente? :P

Skrevet

Ja, ikke sant Tryne ;) Og han synes det er veldig koselig. Og kanskje han tar mitt navn som mellomnavn han og, men da får han 4 navn og det er jo kanskje litt mange... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...