Gå til innhold

Alarmbjellene ringer som kirkeklokker!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så klart dere må vaksinere, alle dere som mener vaksiner er nøkkelen til et langt liv i landet/i verden. Fritt valg! Men - det er et også et fritt valg til å la det hele være. Hvorfor er dere så agressive overfor vi som tar et motsatt standpunkt, som ønsker at våre barn skal få være naturlig sunne?

Og de som tror vi er en liten gruppe: Jeg har selv klart å overbevise 10-12 familier i mitt eget nærmiljø om å la sprøytene være. Noen vil vurdere disse vaksinene enkeltvis. Andre har les og funnet ut det samme som meg. Dette ulmer det av! Dersom flere tør å ta emnet opp, åpent, i sine miljøer, da begynner faktisk snøballen å rulle.

Få foreldre til å stille spørsmål, så får hver og en finne ut om de er fornøyd med svarene... Ikke regn med meg.

Vi ønsker faktisk ikke at våre barn skal"hangle" seg gjennom barndommen. Fastlegen påstår det er helt normalt. Og "normalen" i barnehagene er blitt de små "epidemiene". Alle advarer om dem. Vi ønsker ikke at våre barn får plager som ørebetennelser, luftveisinfeksjoner, gjentatte forkjølelser, at de får "alt" som går" i barnehagen, utvikler allergier/astma/eksem-plager eller langt verre plager livet ut - mange så alvorlige at de konsekvent blir tilbakevist av vaksineindustrien, (men er det pga at man ikke vil folkemassene skal skremmes bort fra "programmet" - tenk hva som da settes på spill?)

Hvor naive skal vi foreldre være? Bjellene ringer som kirkeklokker!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, for godt innlegg. Vi er av dem som har gjort helomvending på vår holdning til vaksiner etter å ha vært en stund på denne siden her. Vi har virkelig stoppet opp og leser det vi kommer over. Virkelig interessant. Stadig nye spørsmål reiser seg. Svarene virker mest som om de er ment for å roe ned gemyttene. Her er ikke beviser nok til å velge vaksinasjon. Vi står over.

Dermed er vi en familie til som sier nei takk....

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Så hvor er de kritiske spørsmålene dine hen? Alt du gjør er jo å spamme forumet med linker til rabiate antivaksinesteder, blandet med innlegg som dette. Og ærlig talt, hva er det du prøver å si her? Kirkeklokker, det ulmer?

Skrevet

For det første: Hvor har du det fra at forkjølelsesrundene hver vinter bare rammer vaksinerte barn?

For det andre: Nesten 95% av barna følger fremdeles vaksinasjonsprogrammet, omtrent som det "alltid" har vært. De fem prosentene som gjenstår består vel hovedsaklig av de som av en eller annen grunn ikke kan vaksinere (sykdommer osv samt innvandrere som ikke har fulgt vaksinasjonsprogrammet.) Og så er det Dib-entusiastene, da!

Skrevet

Blant de ca 3000 norskfødte barnene årlig som slipper å bli vaksinert med de potensielle dødelige, skadelide og uvirksomme effekter de kan ha, tror jeg nok du finner helt vanlige foreldre. Tror ikke det er mulig å kategorisere disse som noe annet en helt vanlige norske familier.

Skrevet

Dødelige vaksiner??? Aldri har barnedødligheten vært så lav som det den er nå.Krybbedød er kjempesjelden. Barn død ikke av kikhoste,meslinger,etc. alvorlig pneumokokk sykdom er redusert med 90 %. Blant de små som fikk kikhoste i fjor var de fleste uvaksinerte eller delvis vaksinerte..... Godt at ca 95% velger å vaksinere barna sine!!

Skrevet

Vi har en svært høy levestandard. Resultat gir seg selv UTEN VAKSINER! Gode levekår = lav barnedødelighet.

Men om barna våre er friske nok? Så langt der i fra!!!!

Hvor sunne er så 95-prosentbarna?

Antall tilfeller av allergier/astma eksploderer. Ørebetennelser, lunftveisinfeksjoner, gjentatte forkjølelser florerer. Og det er bare de lettere plagene. At vaksinene spiller en sentral rolle er jeg ikke et øyeblikk i tvil om. Barn hangler i vei i barnehagene og på skolene, og dette anses som helt normalt!!!! Det er blitt normalt fordi vi har med vaksinerte barn å gjøre. Uvaksinerte kommer seg etter sykdommer langt fortere, og får sykdommer langt lettere enn vaksinerte.

Skjønner dette må være kjedelig å høre for de som har vaksinert barna sine. Skjønner godt at man vil høre på alt som er positivt etter å ha tatt det feilsteget.

Skrevet

Det er bare å slappe helt av. Så lenge vi er 95% som vaksinerer ungene våre så slipper deres unger sannsynligvis unna disse sykdommene. Så kan jo selvsagt vi med friske, vaksinerte barn tenke hva vi vil om de som ikke vaksinerer.

De som har syke barn som av den grunn ikke kan vaksineres er det vel ingen som spør.

Skrevet

Uvaksinerte barn klarer ofte stå mot de forkjølelsesrundene. Jeg skulle så gjerne sett sykefraværslistene (barnehager/skoler) for vaksinerte kontra uvaksinerte... :-)

Skrevet

Anonym kl 13:09,

Vaksinerer du selv? Passer du på å revaksinere deg ofte nok? Tar du influensavaksinen hvert år for å "beskytte" de svake? Tar du alle tilgjengelige vaksiner for å beskytte andre?

Eller vaksinerer du kun barnet ditt med de potensielle skadelige og uvirksomme følger det kan ha og på den måten overlater ansvaret på ditt eget barn i stedet for deg selv?

Skal jeg gjette vil jeg gjette at rundt 30% av befolkningen er teoretisk beksyttet mot de sykdommene det vaksineres mot i barnevaksinasjonsprogrammet. Ditt barns bidrag kan jeg derfor ikke tenke meg har noen spesielt stor virkning på felleskapet uansett om man forutsetter at vaksinene virker 100% (noe de ikke gjør).

Skrevet

Det er helt tydelig at du gjetter her ja.

Det er helt utrolig hvor lite kunnskap som regjerer her på disse sidene hva angår vaksiner og hvilke effekter de har. Det virker som om det meste går på hva dere tror. Første gang jeg er inne på disse sidene og jeg må si jeg er sjokkert.

Skrevet

Jeg er ikke perfekt, jeg innrømmer det. Men jeg gjør nå i alle fall NOE for fellesskapet! Bedre enn ingenting, i alle fall.

Skrevet

Ja, jeg tror du må få satt i gang slik registering for å evt finne hold i din første setning. Hvordan i all verden kan du påstå noe slikt? (Og ikke kom med at du har et par kjernesunne uvaksinerte barn. JEG har et par kjernesunne vaksinerte barn. Så min statistikk nuller ut din!)

Skrevet

alle mener de har kjerne sunne barn, til og med de med unger som har hatt lungebetennelse, har astma, kronisk øreverk, barnemigrene, eplepsi osv. som oftest er de de vaksinerte ungenes mødre som forteller om de kjernesunne barna sine som bare har hatt kronisk feber siden 3 mnd alder.....men legen sier det er noe de vokser av seg så da er det ikke så nøye...

Skrevet

En sånn registrering skulle jeg også gjerne sett! Sånn at vi kan slå fast en gang for alle at det ikke er noen forskjell i helsa til vaksinert vs uvaksinerte barn. Du vil garantert ikke se noen forskjell. Hvis du tror at det å få vaksine gjør immunforsvaret dårligere, så har du misforstått hva en vaksine egentlig er.

Skrevet

Mener du med dette å si at alle (med vaksinerte barn) påstår at ungene er kjernesunne, for å dekke over at de pga vaksiner egentlig er ganske sjuke? Hvorfor i all verden skulle noen gjøre det? Å vaksinere er jo ikke akkurat noe å skjemmes over.

(Ganske underholdende dette forumet, så mange skrudde folk og meninger samlet på ett sted:)

Skrevet

Enig, kan ikke tenke meg at vi ville se noen forskjell i dag så lenge de aller fleste barna er vaksinerte. Om vaksinedekningen skulle gå ned ville statistikken blitt mer interessant. Tenk deg all ungene som må være hjemme ei noen dager med meslinger, røde hunder, kikhoste, kusma osg alt det andre, i tillegg til en og annen forkjølelsesrunde som alle går gjennom i løpet av en vinter.

Det burde kanskje vært en spesiaregel for de med uvaksinerte barn. at de fikk dobbelt opp med "syke-barn-dager".

Skrevet

Jeg gjør ingenting for fellesskapet som vil skade mine barn. Skulle bare mangle!

Vi lever i et land med verdens beste forutsetnnger for å klare oss lenge og vel uten støttedoser! Jeg lener meg godt på vår høye levestandard, vårt rene vann, våre muligheter for god, sunn og variert mat, miuligheter for å være mye ute i natur og vær og vind! DET er det bete jeg kan tilby! Lar vaksinene ligge, jeg.

Og ja, med et normalt friskt immunforsvar og vårt levesett her i Norge har jeg ingen betenkeligheter med å få sykdommer. De blir vi bare sterkere av!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...