Gå til innhold

Permisjon til far..

1.1.10

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta 1 års permisjon fra skolen når barnet kommer. Har da far rett på noe permisjon og foreldrepenger fra NAV? Jeg er jo ikke i permisjon fra jobb på en måte og mottar ikke noe permisjonspenger fra NAV, derfor burde det vært rettferdig at han fikk noe permisjon. :)

...ble litt rotete dette her men, håper noen har noen kloke ord!

Fortsetter under...

Er nok ikke sånn det fungerer dessverre.. For at pappaen skal få fedrekvoten på 6 uker (10 etter 1.juli) må mammaen ha jobbet i minst 50% stilling... Med andre ord har ikke mannen din krav på dette... Han har imidlertid krav på 2 uker fri i forbindelse med fødselen, men disse ukene har ingenting med nav å gjøre og de er i utgangspunktet ulønnet. Enkelte arbeidsgivere gir likevel lønn i disse ukene, her må han bare snakke med sjefene sine om hva som er vanlig der han jobber..

Ellers KAN han ta ut permisjon men da MÅ du ut i minst 75% jobb eller fulltidsstudier...

Dette er noe jeg også har tenkt litt på...Jeg har tatt permisjon fra studiene, men blir stående som aktiv student igjen fra august-dette for at jeg skal få levert min bachelor. Jeg har igjen bacheloren og 8 uker praksis. Denne praksisen skal jeg ta i mars neste år,med andre ord har jeg ikke perm i et år...Og blir da fulltidsstudent igjen... Har far da krav på permisjon?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...