Gå til innhold

Dere som er gravid etter å ha få satt inn to egg..

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk satt in to egg, og på rugedag 12 når jeg tok den første hcg var den 247! dette var veldig høyt sa sykepleieren på riksen, hun sa også at det var et klart tegn på at det var to. Hgc steg voldsomt, hadde 32000 når jeg var i uke 6. Kunne på ultralyd i uke 6 se to fosterannliggende. men ved ultralyd i uke 8 og igår i uke 9 er det kun et embryo.det andre er sporløst forsvunnet, noe som visst er normalt.

Så jeg er kjempe glad for at de satte inn to egg, da gikk det jo iallefall bra med ett!! Er jo en ekstra spenning når man vet at man har satt inn to da :)

Lykke til!

Jeg er gravid med tvillinger. Og kan skrive under på at det er ikke bare, bare. Mye større risiko for at ting kan gå gale...Så vær glad om det blir en baby - og blir det to så går nok det bra også :-)

Men det er lett å ønske seg to uten å tenke over at det faktisk blir et høyrisikosvangerskap.

Ønsker deg lykke, lykke til med rugeperioden :-)

Jeg er gravid med én baby. Hadde hcg på 1360 rugedag 15, så "alle" trodde det var to.

I ettertid har jeg skjønt hvor mye risiko det faktisk innebærer med tvillinger, så i framtidige søskenforsøk er jeg ganske sikker på at vi kun setter inn ett. Men sjansen for at man blir gravid er mye større når man setter inn to (det er jeg sikker på, selv om klinikkene hevder noe annet).

Jeg satte inn to flotte egg og her venter vi en jente. Er jo klart det er større risiko med tvillinger, men du får jo også bedre oppfølging. Jeg hadde ikke blitt redd for å bære fram tvillinger. En vet jo aldri hvordan svangerskapet blir uansett. Er jo mange med en baby i magen som også sliter veldig i svangerskapet.

Hvis jeg er heldig å får fram to fine egg til søskenforsøk så er jeg aldri i tvil om at jeg hadde satt inn begge to. Tvillinger er hjertelig velkommen her i gården og ønsket. Men nå har jeg hatt et utrolig fint svangerskap denne gangen da. Absolutt ikke noe å klage på, bare masse kos:-)))) Føler meg veldig heldig.

Annonse

Er gravid i uke 26 med tvillinger, ble i dag lagt inn pga forkortet livmorhals, skikkelig ekkelt. Har hatt masse kynnere, får nå lungemodningssprøyter...huff håper de blir på plass noen uker til.

Signerer at det ikke bare er en dans på roser med tvillinger nei.

Sist fikk vi også to egg inn, da endte det med en gutt:)

Hei

Fikk satt in to egg 27.11 og hcg på rd 12 var 244, noe som tydet på to.

I uke 8 var jeg på ul og fikk konstatert ett levende foster og et som hadde sluttet å utvikle seg i uke 5-6 ( såkalt vanishing twin)

Er nå i uke 26 og syns det er helt greit at det bare er 1 inni der. Tror jeg ville vært helt hysterisk redd for tidlig fødsel og komplikasjoner hvis det var 2 stk.

Jeg ble gravid etter det ble satt inn 2 fryse-egg. Jeg er nå gravid i uke 26 med en jente i magen. Jeg var også utrolig spent på om det var en eller to, men er er glad det er kun en. Har hatt så mye plager i svangerskapet at jeg lurer på hvordan det hadde vært om jeg hadde vært gravid med tvillinger, men hadde jeg vært det hadde selvsagt begge vært velkomne, for all del, og da hadde jeg ikke visst hvordan det hadde vært om jeg hadde gått gravid med en... ;)

• 1 måned senere...

Hei!

Jeg fikk satt inn to fryse-egg 5.januar, og venter nå 2 jenter i slutten av september. Jeg koser meg med tvilling-magen, og har det mye lettere enn min svigerinne som venter en. Så det kan gå fint med tvillinger også :o) Er 27+5 i dag, og legene sier at alt ser kjempefint ut. Vi har ønsket oss barn i åtte år. Har vært så heldige å fått en adoptert sønn i mellomtiden :o)

Klem fra meg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...