Gå til innhold

I dag er det en mnd siden Henry og Beatrice kom så altfor tidlig.

Molait

Anbefalte innlegg

I dag er det en mnd siden mine små ikke klarte mer. En mnd....tiden går så fort, samtidig som det føles som det var i går. En mnd er i grunn lite. Dobbelte av den, en 2,5 mnd så ville de kunne hatt en sjanse. Så lite tid sett i det store perspektiv, men dog så lang og avgjørende tid for de små.

Fikk i går endelig bekreftet at det siste var ei lita jente. Magefølelsen sa det hele tiden og vi synes det så slik ut og (gutten var vi helt sikker på, og var litt anderledes med jenta, men de er så like på den tiden. Lettere å se på ul enn på dem) Selv om vi gikk ut fra det var ei jente og de nå har vært engler i en mnd var det likevel hardt å få den beskjeden. Få bekreftet at jeg har mistet en sønn og en datter. Likevel godt å vite og. Mine to skjønne små.

Da det bare følger med lite laken i kista, har jeg fikset et lite teppe til dem selv. De er jo for små til å kles på. Kunne passet i noe dukkeklær, men de har ligget så altfor lenge nå. Men ville ikke at de skulle ligge helt nakne heller.

Fant en duk/brikke sak på Hansen&Dysvik. Lagt strykebånd så jeg har fått brettet ned den ene kanten som blir øverst. Har i dag kjøpt rosa og blå tråd og skal brodere initialene deres på det, stryke på en liten bamse og sy på to bittesmå sløyfer i rosa og blått. Har skylt det opp nå så det ikke skulle være så stivt. Føles litt bedre å la de ligge i deres eget teppe. Noe jeg har tatt i og holdt i og leget kun til dem.

Sammen med det blir det lagt oppi et halvt hjerte med forbokstavene deres graverrt inn. Den andre halvdelen (med samme gravering) beholder jeg. Da vil det alltid være noe som knytter oss sammen.

Blomster er bestilt. Et hjerte dekket med røde roser fra oss, med skriften "To barn vi ventet, to engler vi fikk. -Mamma og Pappa" Fra brødrene er det to små hjerter dekket med hvite roser (blir så de liksom sitter sammen) med skriften "Lillesøster og Lillebror" ut fra det ene og "William & Edvard" ut fra det andre. Midt i hver hvie rose festes det en liten sløyfe i rosa og blått bånd.

Fant en fin statue av to englebarn som klemmer hverandre i lek som jeg kommer til å sette opp ved siden av steinen, også blir det tent to lys.

Skal i samtale med presten nå kl 15, så får vi se hva det blir. Tenkte ha det lite og ikke så opplegg. Egentlig bare mannen og meg, men gutten på 11 ville gjerne være med og da synes vi minsten skal være med og. Da blir mor med for å også kunne se til barna (pluss være mamman min) og da kommer muligens foreldrene til mannen og. Tenkte på å ha det ute og at presten bare hadde sagt par ord der og senket ned, men vil bære de ut selv. Og lettere å ha inne ift minstemann+at vi skal spille en sang. (den jeg sang for dem mens jeg vugget de den natten vi fikk sammen) Så da blir det en liten greie i kapellet også bærer vi ut og senker. Blir jo bare nærmeste familie så blir ikke så stort og tenkte ikke ha masse samler og greier der inne. Presten si noen ord, spille den sangen også ut.

Langt innlegg med masse tanker og kanskje helt feil forum, men er nå fortsatt tvillingene mine da:) Er godt å lufte seg litt og...

Fortsetter under...

Kjære kjære Molait.

Dere har gått igjennom noe som er det verste foreldre kan oppleve -å miste sine barn.

Men jeg vil likevel oppfordre deg til å legge innlegget på "vi mistet vår baby" e.l. der treffer du nok andre som har opplevd det samme som dere og kan hjelpe dere videre i sorgen og bearbeidelsen.

Dere har min dypeste medfølelse.

Fine navn dere har valgt. Engelskklingende og kongelige. :)

Det høres veldig fint ut det du/dere har planlagt som seremoni og det rundt det. Pledd og smykker med graverte initialer var veldig bra tenkt, så har du et bånd til dem.

Det er nok bra å lufte seg ja, skriving kan jo være terapeutisk.

Du har all min medfølelse og jeg håper tirsdagen går bra.

Hei Molait.

Ønsker dere en vakker og fredfull seremoni for Henry og Beatrice på tirsdag. Jeg blir imponert over hvor gjennomtenkt og flott dere har stelt istand for deres to små engler og likte spesielt godt pleddet du har laget til dem...........

Sender masse tanker til dere alle sammen.

Gode hjerteklemmer fra Jeanette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...