Gå til innhold

Dobbel ins - forberedelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter, jeg håper å få dra nedover igjen senest i juni og går og funderer på om jeg skal ta dobbelins da.

Så så lurer jeg på hva Nordica krever. Er det samme rutine med å ringe inn positiv el-test for så å reise ned neste dag eller MÅ man scannes av gyn her i Norge på forhånd? Jeg har ikke brukt gyn i det hele tatt så langt, kun fastlegen for testene man må ta før forsøkene starter.

Og skjer ins to dager etter hverandre eller kan det skje samme dag morgen og kveld?

Fint om noen som har prøvd dobbelins kan fortelle hvordan de planla og hvordan ting gikk for seg i Køben : )

På forhånd takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg hadde dobbel ins for noen sykluser siden.

Jeg vet ikke hva de krever. Men jeg har i hvertfall scannet folliklene hos gyn på forhånd og så satt eggløsningssprøyte, når nordica sa jeg skulle sette.

De gangene jeg bare hadde en ins. dro jeg nedover ca 36 timer etter satt sprøyte (da eggløsningen kommer ca 36 timer etter sprøyta).

Altså har jeg stort sett satt sprøyta på kvelden i 22 tiden og fått ins to dager etter i 14 tiden.

Men den gangen jeg hadde dobbel satt jeg sprøyta på kvelden og hadde ins, dagen etter og dagen etter der. Altså to dager etter hverandre.

Men det er mulig det også holder å teste, send de en mail og spør.

Bare spør om det er noe mer du lurer på:)

Desverre ble jeg ikke gravid, men har hørt om flere som har blitt gravide ved dobbel, men vet ikke om det var tilfeldig eller ikke.

Så neste steg for meg nå er IVF.

Lykke til:)

Klem

Skrevet

Hei

Jeg ingenting om dobbel ins, ville bare ønske deg lykke til med dette forsøket!

Skrevet

Jeg har reist ned på el-test..det gjør jeg denne gangen også. Så Nordica krever ihvertfall ikke scan ved vanlig ins. skulle ikke tro det var annerledes bare fordi man evt tar dobbel.. :)

Skrevet

Jeg reiste ned på positiv El test. Legen min var borte så han kunne ikke scanne meg før jeg dro ned. De scannet meg på Nordica, Så to egg og insiminerte meg den dagen og enda en gang dagen etter. men det ble ikke klaff. Håper på bedre lykke i juni for da drar jeg ned igjen :-)

Skrevet

Takk for svar : )

Blir nok vanskelig å ta dobbel hvis jeg må være der to dager på rad. Kommer ikke kommet unna så lenge. I dag fikk jeg vite om nok en graviditet i omgangskretsen og jeg ble (enda mer) syk etter å få reist selv allerede nå i mai. Så i ettermiddag har jeg tenkt, tenkt og tenkt: Resultat: Dersom jeg tar bussen, og får billigbillett der, så KAN jeg klare det. Det forutsetter at jeg ikke spiser i mai måned…

Ugla: Hvordan var det å ta bussen? Var det helt grusomt eller bare litt fælt? Jeg kunne egentlig mest tenkt meg toget nedover, men klarer ikke å finne ut hva det koster på nett. Noen som har en link å dele?

Habe: Hvordan går det med deg? Takk for lykkeønskninger : )

Snurri: Kanskje vi treffes på klinikken i juni? Tredje gangen jeg var nede traff jeg faktisk en gammel bekjent i resepsjonen på Nordica! Veldig spes og morsomt : )

Skrevet

Jeg har erfaring med dobbel inseminasjon hos Stork klinik. Andre gang jeg var der hadde jeg ikke positiv el- test kvelden før, men først om morgenen. Da tok jeg en dobbel inseminasjon for sikkerhets skyld. Denne tredje gangen tok jeg en enkelt inseminasjon fordi jeg fikk positiv el-test kvelden før, og da mente Stork at det var helt unødvendig med dobbel inseminasjon. Vi snakket litt om dette, og sykepleieren sa at når man scanner folliklene så har man enda mer kontroll på når eggløsningen kommer fordi eggløsningssprøyten setter i gang eggløsningen, og man vet eksakt når det skjer. Dermed mente hun at man ikke trenger dobbel iseminasjon ved denne metoden. Det kan godt hende at Nordica sier noe annet- dette synes jeg er interessant i forhold til hva som øker muligheten for å bli gravid. Hører gjerne andres erfaringer på dette.

Skrevet

Hei Sofia 40

Når du tok dobbel, tok du to dager på rad da eller morgen/formiddag samt kveld samme dag?

Skrevet

Hei!

Nå begynner jeg å bli ganske ekspert på den bussen jeg da. Og når det er så billig som det er har jeg nesten ikke samvittighet å ta fly. Differansen på fly og buss var jo ett helt forsøk jo.

Vel, det er jo selvsagt ikke super gøy, og du blir sliten. Men nå har jeg hatt tur/retur på et døgn også da.

Jeg har tatt med teppe/oppblåsbarpute/ullsokker/lydbok og litt snop, så har det gått greit. Men har jo hørt noen som synes det er veldig kjipt og. Fredag kveld har vært litt pes, kan være ganske fullt da. Jeg har reist ned med ett selskap og opp med et annet. GoByBus (Tidligere Safflebussen) har de beste setene, hos Swebuss har man strøm tilgjengelig.

Jeg blir faktisk å ta bussen ved eventuelle nye forsøk.

Hiv deg rundt bumpi, så er vi ikke så langt unna. For det lykkes nå skal du se! :)

Skrevet

Hei! Jeg har også hatt dobbel inseminasjon, det var det første forsøket mitt, og det var Nordica som sa de gjerne ville ha dobbel. Jeg ante ikke at det var en mulighet en gang på det tidspunkt. Hos meg skjedde det på følgende måte: 17mm folikkel om morgenen tirsdag, fikk beskjed om umiddelbart å sette eggløsningssprøyte, reiste dagen etter og hadde første insem. kl 12 onsdag, kjente at jeg hadde eggløsning om kvelden, hadde andre inseminasjon kl 12 torsdag. Jeg ble gravid. Siden jeg aborterte, har jeg hatt to insem. etterpå; negative. Disse har vært enkle. Ved forrige forsøk spurte jeg flere av legene om det kunne være en ide å forsøke dobbel igjen, men jeg synes jeg får så rare svar. De sier det overhodet ikke er nødvendig, og den siste legen jeg snakket med opplevde jeg nesten ble litt irritert på at jeg i det hele tatt spurte om det. Men hvorfor i all verden ville de ha dobbel insem. den første gangen? Nei, jeg skjønner det ikke helt.. Uansett: Jeg skal ha nytt forsøk i slutten av denne uka, og da har jeg avtalt en lengre samtale med en av legene. Håper jeg skjønner litt mer av det da! Jeg har jo, naturlig nok, STOR tro på dobbel insem :)

Skrevet

Jeg tok inseminasjon to dager etter hverandre, ca samme tidspunkt begger dagene. Tror ikke det er noe poeng i to på en dag. Sædcellene lever i minst 24 timer, og det er når man er litt usikker på når eggløsning skjer det eventuelt kan øke muligheten til å bli gravid som jeg har forstått det (man kan tenke seg at det går mer enn 24 timer etter inseminasjonen før egget løsner). På Stork sier de at de kan garantere at sædcellene lever i 24 timer, men det er jo heller ikke sånn at de legger seg ned og dør på slaget når det har gått 24 timer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...