Gå til innhold

klarer ikke å bestemme oss... sydentur til sommeren eller ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

for: jeg og mannen min har aldri vært på sydenferie sammen, heller ikke hatt bryllupsreise.

vi får igjen mye på skatten

ingen av oss har vært i syden på over 4 år

emot: skal ta lappen, koster jo endel, men vi bruker ikke opp alle skattepengene i syden da...

vi har 2 små barn som da er nesten 1, og 2 år... hvordan blir flyreise, soving i syden osv.

hjeeelp, hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kanskje litt sær, men jeg syns egentlig at det er litt tull å reise til syden på sommeren, når det er deilig og varmt her hjemme (hvertfall her på sørlandet, som regel).. ;-) Men jeg hadde nok reist jeg da jeg også, hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å reise ellers i året!

Men hvis dere har lyst til å reise, så gjør det! :-) Flyturen blir vel kanskje den største utfordringen, med to aktive barn som skal høyt og lavt..? Jeg vet ikke om man MÅ ha eget sete til 2-åringen eller om h*n kan sitte på fanget, men for komforten skyld ville hatt eget sete til 2-åringen, så du og mannen kan bytte på å ha 1-åringen på fanget..

Skrevet

Fly reise med små, har ikke vi noe negativ erfaring med. Bare husk og gi flaske, smokk, amme ved letting og landing.

Men nå har jo vi bare en da og han hadde sin første utenlandstur 2,5 månder gammel, så 5 månder osv.

Soving i varmen i fjor sommer husker jeg var litt urolig. de som har spådd været i Norge har vel spådd mest regn og ikke det varmeste været...

Vi tar utfordringen 14 dager i august, jeg bare må ha litt varme og sol i år.

Skrevet

For: Godt å komme seg litt vekk, nye opplevelser, nesten garantert varmt klima, vannet er ofte varmt der, kjærligheten blusser ofte litt opp igjen i sånne omgivelser, :)

Imot: Flyturen er jo ikke helt bra for klimaet, en sydentur koster jo egentlig mer enn man får tilbake (synes jeg da), sparer masse penger som man kan bruke på andre ting, slitsomt å fly med barn,

Vi hadde med en på 10 mnd og en på 2 til syden, og flyturen var rett og slett et mareritt.. Hun på 10 mnd bæsja på begge flyene (måtte bytte fly) og skreik stort sett hele tiden.. Å bytte bæsjebleie på de små avlukkene med en illsint baby som spreller og har bæsj langt oppetter ryggen (måtte bare kaste bodyen hennes! hehe) er ikke å anbefale,.. :)

Skrevet

Vi "sparer" sydenturen til neste år når den minste blir 2 år. Jeg ser ikke for meg at det blir noe ferie for meg men ei på nesten 1 år som mest sannsynlig ikke går enda, og må passe på henne HELE tiden:-) Den største min er 1 år eldre en din, hun blir 3, og det ser jeg ikke på som noe problem. Jeg vil heller dra når de er 2 og 4 ser for meg at det blir mye mer ferie for alle sammen.

Skrevet

Om man planlegger flyturen litt er det ikke noe problem. Men man må jo være forberedt på situasjoner som hun over her hadde. Slitsomme bleie episoder etc. Barna sover vel like godt i vogn om dere er bortreist eller hjemme, så det er vel ikke noe problem. På de fleste familiehoteller har de også sprinkelsenger og noen har også triller som man kan bestille sammen med turen. Jeg hadde reist:)

Skrevet

Vi hadde brukt pengene på lappen, og kost oss med småturer hjemme. Går fint med så små i syden, men det kan bli hektisk å springe rundt og passe på hele tiden. "Verste" reisealder synes jeg.

Nå er ikke jeg "syden" fan, og siden dere ikke har vært på reise sammen så skaffer dere heller barnevakt i høst og reiser på en romantisk storbyferie der dere kan kombinere det med bading om dere ønsker det t.d Nice, Lisboa osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...