Gå til innhold

Risikoen ved å ikke vaksinere

Anbefalte innlegg

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Paul A. Offit viser oss i denne artikkelen hvorfor det er så viktig å vaksinere, antivaksinefolket risikerer ikke bare helsa til sine egne barn:

http://www.huffingtonpost.com/paul-a-offit-md/dont-risk-going-unvaccina_b_160018.html

Og dessuten, hadde antivaksineaktivistenes kritikk enda vært basert på REELLE problemer med vaksiner, og ikke på myter, løgner og tilbakeviste påstander, men neida:

"The findings of the Hopkins researchers would have been somewhat more tolerable if the choice not to vaccinate was because of legitimate problems with vaccines. But the reason that some parents are choosing not to vaccinate their children is based on the mistaken notion that vaccines cause autism; or that vaccines cause diabetes or multiple sclerosis or asthma or allergies; or that vaccines weaken or overwhelm the immune system; or that vaccines have not been adequately tested. Many studies have addressed these concerns and should have reassured parents. But there appears to be a rift between studies that exonerate vaccines and the public's knowledge of those studies."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAHAHA, i de blindes verden, er den enøyde konge.....

Strategi en: skrem folk til å vaksinere, ved å si at barna kan dø eller bli syke.

Stretegi to; gi de skyldfølelse, ved å ikke støtte "fellesskapet" dreper og skader de andre barn.

Strategi tre; innfør vaksinering på indirekte eller direkte tvang.

usunnmamma, dette er så lavpanna, kan ikke du bare vaksinere dine egne unger, du trenger da ikke prøve å overbevise mennesker som glipper med det ene øyet om at de skal lukke det igjen....men jeg kan love deg; at vi som har tatt et standpunkt er urokkelige....det er som å skvette vann på gåsa, det er en prosess.....prosesser har en retning...din også..skal se du blir vaksinenekter du også, når tåka har letta...

Skrevet

Så lenge det finnes et fnugg av tvil - og her er det mye som står på spill - den fremtidige helsen til våre barn - vaksinerer vi ikke.

Det er nok ugler i mosen her til å virkelig stoppe opp og tenke. Vil vi vaksinere når så mye tvil hersker! Bevist eller ikke. Det nytter ikke med å forsikre at "det er 100% trygt" når så mange spørsmål forblir ubesvarte. Så mye tvil reises

Ikke vanskelig å skjønne at kompliserte sammenhenger/skader oppstår når vi herjer på med kroppens immunsystem i det tempoet vi gjør. Babyer får litt av en samling sprøyter innen to årsalderen + senere påfyllinger... Vi aner ikke de langsiktige virkningene ennå, noen av oss.

Nei til vaksiner, er min åpenbare konklusjon!

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Strategi en: skrem folk til å vaksinere, ved å si at barna kan dø eller bli syke.

Stretegi to; gi de skyldfølelse, ved å ikke støtte "fellesskapet" dreper og skader de andre barn.

Strategi tre; innfør vaksinering på indirekte eller direkte tvang.

Og det er IKKE paranoia i rekkene deres?

Jeg tror faktisk strategien er ganske enkel: fortelle folk at vaksiner er trygt, og at det å IKKE vaksinere faktisk har konsekvenser.

Å kalle Paul Offit "lavpanna" sier forøvrig "litt" om nivået her inne, han er sannsynligvis verdens fremste vaksineekspert.

Skrevet

Risikoen ved å ikke vaksinere er ganske så minimal! Her er svært lite å frykte dersom man lever sunt og har et godt liv.

Stol på vår helt naturlige evne til å klare oss. Vi har i Norge absolutt alt som skal til for å leve lenge og godt. Helt uten vaksiner. Synd dere ikke tør å innse dette av indoktrinert redsel for sykdom.

Skrevet

Er enig med deg i at risikoen er minimal og at det stort sett er de med dårlig immunforsvar som opplever de verste komplikasjonene ved meslinger. Mister vi flokkimmuniteten er jeg imidlertid bekymret for skjebnen til følgende risikogrupper:

1. Personer med kronisk dårlig immunforsvar

2. Små barn med uvaksinerte foreldre og gravide som ikke tidligere har hatt meslinger

Min kusine på 7 (som da var uvaksinert) ble smittet av meslinger under et utenlandsopphold og utviklet et alvorlig tilfelle av lungebetennelse. Hun led ikke av dårlig immunforsvar, så alvorlige komplikasjoner er ikke 100 % forbeholdt denne gruppen.

Skrevet

Jeg har samvittighet til å svekke mine barns generelle helse pga flokkmentalitet. Jeg ønsker ikke i beste fall allergier og astma, eksemer og nedsatt allmenntilstadn gjennom barndommen. For flokkimmunitet. Den prisen blir for drøy.

Skrevet

OBS - av og til blir iveren for stor. Det jeg mente var at jeg IKKE har samvittighet til å svekke mine barns fremtidige helse med å følge et race av et vaksineprogram pga flokkimmunitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...