Gå til innhold

Når blir barna "roligere"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ekstremt aktiv halvannet åring.

Han er høyt og lavt og det er farlig å gå ute med han, for han går der han vil, vil ikke holde hånda, og er kjapp som f...

Han sitter sjelden stille, kun i ca 15 min om kvelden og ser på drømmehagen.

Jeg skjønner jo her at det er helt normalt med en aktiv unge og at det ikke bare er meg som har det:) Det jeg lurer på er når de begynner å bli roligere, altså når man kan prate til dem og de skjønner ting og at de kan sitte rolig og tegne f eks, eller bare slappe av...

Hmmm, vet ikke om det var noen som skjønte hva jeg mente nå, men ....

Takknemlig for svar..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg skjønner deg!!

Det er jo stor forskjell på unger...

Men min ble roligere rundt 3 års alderen...

Skrevet

Når det gjelder aktivitetsnivå.. Så er vell den mest slitsomme alderen sånn rundt 1,5 år til 2 / 2,5 år...

Skrevet

Hehe ja da tror jeg ikke jeg skal regne med mirakler før den tid nei!

Takketakk

HI

Skrevet

Hei.

Har ei snuppe på snart 19 mnd. Hun har alltid vært veldig aktiv. Men de siste ukene har hun blitt mye mer glad i å lese bok og slappe av i fanget mens hun ser tv eller lignende. Tv har ikke vært interessant (med unntak av Teletubbies) før, men nå så er barne-tv gøy merker jeg.

Skrevet

Rundt 3 år ja, da blir de liksom mer rolige, fornuftige små barn. Ikke bare impulsive små troll som ikke er redd for noe :)

Jenta mi har blitt raskere rolig enn guttene. Hun er flink nå som 2,5 åring. Og deilig er det.

Husker med skrekk hvordan det var å løpe etter ene sønnen min med baby i magen.. Jo større magen ble, jo mer rampete ble den gutten. Hihi. Han var jo skjønn, men trodde jeg skulle blir sprø!!

Annonse

Skrevet

Det er ikke sikkert aktivitetsnivået minker så veldig, men med økende alder, så vil jo barnet forstå mer og få andre interesser. Det har også med den følelsen vi foreldre har for hvor nøye vi må ha oversikt over barnet til enhver tid.

Din er nå i en alder hvor du må passe mye på alt mulig. Etterhvert trenger du ikke passe så veldig på lenger, og da vil du nok oppfatte situasjonen som roligere enn nå, selv om barnet er aktivt:)

Mine har alltid vært aktive, TV er kjedelig, og de liker best å være ute og leke. De er sikkert like aktive nå, men det er på en annen måte. De er så store at de kan gå ut alene, og det letter jo mye for meg og mitt behov for å springe etter dem hele tiden:) De vet hvor deres egne grenser går for hva de klarer, og de tenker mer konsekvens av handlinger(som kommer av erfaringer fra da de var mindre, og jeg sprang mer etter).

Han vil nok roe seg med noe allerede som 2-åring, og så vil det bedre seg mer etterhvert:)

Skrevet

Det blir bare bedre og bedre, men når de nærmer seg fem skjer det en stor forandring ;) Men for all del, det blir mye bedre før den tid!

Hilsen ei som har hatt en ekstremt aktiv gutt siden han var i 10 mnd alder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...