Gå til innhold

Navn som passer sammen med.....

Anbefalte innlegg

Andreas og Waldemar....

Vi har fått vite at vi mest sannsynslig venter en liten gutt til, og nå er vi helt blanke når det gjelder navn. Det er liksom tomt der oppe :-)

Navnet skal kunne brukes både på norsk og dansk, og skal passe sammen med brødrenes navn. Noen som har gode forslag?

Svar mottas med STOR takknemlighet :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140004816-navn-som-passer-sammen-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns egentlig de fleste navn passer med Andreas og Waldemar :-)

Nicholas

Nathaniel

Jonathan

Noah

Theodor

Nikolai - Nikolaj er vel den mest brukte skrivemåten i Danmark. evt. Nicolai, Nikolay, Nicolay.

Benjamin

Martin

Philip

Oliver

Mikael

Simon

Annonse

Ja, vi bor i Danmark. Jeg likte visst Theodor, ja. Så må vi se hva mannen mener om det :-)

Vi bor i København. Mannen min er dansk. Han heter Michael, et navn jeg faktisk også synes er veldig fint.

Men kanskje det bor en Theodor der inne... Synes også det passer veldig godt til de andre to navnene egentlig!

Michael er veldig fint, men det er litt oppbrukt. Det er veldig mange i 30-40 års alderen som heter det, mannen din er vel ca. et sted mellom der :-)

Andreas og Valdemar er jo ganske høyt oppe på den danske navnelista 2008, tror Theodor også er på vei opp..

Kult at dere har brukt en litt mer spesiell skrivemåte, Waldemar :-)

Andreas, Waldemar og Theodor. Jo, syns det passet ''rigtig godt'' jeg :P

Ja, Waldemar er et navn som vi også er veldig fornøyd med, hehe!

Jeg hadde jo tenkt litt på William, fordi det med W liksom passet litt til Andreas og Waldemar, men der sa mannen blankt nei. Han hadde visst gått i klasse med en som het det og som var rimelig teit, hehe. Så da er det jo best å finne noe annet.

Theodor.... synes det høres ut som en veldig koselig liten gutt, egentlig.

En sånn god og blid en :-)

Annonse

Jeg (og vi) trives kjempegodt! Nå bor jeg her på 5. året og kunne ikke tenke meg å flytte tilbake. Det er ikke fordi jeg ikke liker Norge selvfølgelig, men det er bare så lett å nyte livet her nede.

Jeg synes stemningen er mye mer avslappet, danskene er utrolig hyggelige og ting er dessuten billigere :-) Det føles også på mange måter som om man er nærmere resten av Europa.

Vi bor jo midt i byen, og da er man selsagt nødt til å være ganske urban som person. Men det er jo mange fine steder litt utenfor de store byene også. Selv liker jeg det at jeg bare kan gå utenfor døren, og så er jeg rett ved havnen, rett ved Tivoli og rett ved alle caféene og butikkene.

I begynnelsen var jeg jo redd for at jeg skulle bli ensom da jeg flyttet fra alle nordmennene, men nå som flybillettene er så billige så er det ikke noe problem :-) Får forresten besøk av en venninne i dag som skal være her en hel uke! hehe!

Kan trygt anbefales å bo her, ingen tvil om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...