arachnia Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Hei. Jeg er mellom 6-8 uker på vei (8 uker siden siste mesturasjon, men legen mener jeg er 6 uker på vei), og har hatt blødninger de siste dagene. For to dager siden hadde jeg blødninger, og dro rett på legevakta. Der kunne de ikke si noe om noe, og sendte meg hjem. Jeg blødde ingenting onsdag, og heller ikke noe i dag, intill for noen timer siden. Jeg var på UL tidligere i dag, og da så vi hjertet og alt var tilsynelatende ok. Hvor vanlig er det med disse blødningene? og hvor mye skal jeg engste meg? Og har dette noen sammenheng med det at jeg er overvektig, eller er det slik at alle kan oppleve dette? Blir litt engstelig, da jeg hadde SA i november (også i uke 8). Engstelig hilsen Benjamine
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 For det første så er du 8 uker på vei, men fosteret er 6 uker gammelt..... Man regner alltid fra første dags mens når man snakker om hvor langt man er på vei. Blødninger kan alle ha, har ikke noe med overvekt å gjøre. Selv blødde jeg tom 7+4 og har snart ei jente på 1 år :-) Så det kan fint gå bra selv om man blør. Livmorhalsen er mye mere skjør og blodkar kan lett ørsprekke. Når det er sagt så bør du ta det helt med ro. Dersom du ikke er sykmeldt så skaff deg en.... Og sørg for at du får god oppfølging, be om en ny ul dersom blødningene ikke gir seg. Ønsker deg masse lykke til, vet akkurat hvordan du har det! Klem
Gunn og Gutta Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Jeg hadde "blødninger" fra uke 5 - 9 litt sånn til og fra, men det var aldri rødt blod, mer som farget utflod, rosa/brunt.....Fikk da høre at det var ganske normalt.
kropp Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Jeg hadde blødninger i uke 7 og blødninger konstant i 3 uker fra ca uke 11! i dette svangerskapet. Blødninger i uke 10 i det første. Tror det er ganske vanlig med litt blødninger innimellom, men det er lurt å sjekke det HVER gang! De fleste av mine venninner som har fått barn har faktisk hatt blødninger i minst ett av svangerskapene. Jeg hadde det i mitt første ikke i mitt andre men har det nå igjen i mitt tredje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå