Gå til innhold

Går man ned i vekt av å KUN gå på tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg feks går på tur 2-3 timer hver dag, går jeg ned i vekt av å gå lange turer? Og hvis jeg spiser normalt dvs. Frokost (Skive med lett pålegg)+ samme til lunsj og middag.. Ikke kveldsmat.. Jeg veier 57 men vil gå ned til 53 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, men hvorfor skal du ikke spise kveldsmat? Da holder du forbrenninga lenger;)

Skrevet

Etter at jeg fødte mini har jeg gått turer hver dag, ikke alltid lange turer, men i hvert fall en halvtime. Så har jeg spist regelmessig, men ikke mye mat.

Et knekkebrød til froksot (ca. 08:30) og hjemme laga juce. (Jucemaskin kan anbefales!) .

To brødskiver mellom elleve og tolv, da drikker jeg vann eller te.

Så frukt rundt kl tre eller et knekkebrød. Middag kl fem. Og her er et veldig bra tips:

Lag alltid mer salat/grønnsaker enn ris, poteter eller pasta!

Til meg og min samboer lager jeg alltid 1 ½ dl ris. Det er jo ikke veldig mye, men da koker jeg heller ekstra mye brokkoli og har en liten salat ved siden av + kjøtt.

Når jeg har fiskegrateng: 1.stk god gammeldags fiskegrateng. 2.poteter til min kjære, 1 ½ potet til meg og maaaaaaaaaaaaaase revet gulrøtter.

I åtte tiden på kvelden spiser jeg 1 til 2 knekkebrød + juce med masse rart oppi (apelsiner, epler, gulrøtter, lime...) Greit å holde forbrenningen oppe ikke sant?

Jeg fødte i mini juli, før jeg ble gravid veide jeg 63. I dag veier jeg 55! Tror dette også har med amming å gjøre. Men ellers er jeg ute og er bevist på mitt kosthold. Å bli mamma har vært mitt beste slange tips;)

Her ble det mye mer enn bare spørsmålet ditt;)

Lykke til ihverfall! Tur er ihvertfall alltid bra!

Skrevet

jeg gikk ned veldig mye i vekt etter datteren min ble født, fra å veie 70 til 50 kg på veldig kort tid, pga var svært aktiv men spiste lite, så nå har jeg gått opp til 57 vært det en stund:) Ønsker å gå ned igjen men ikke å en usunn måte:) Tror det hjalp å amme mye, da fobrenner man mer..

HI

Skrevet

Broren min utdanner seg inne trenging. Han fortalte at dersom jeg ønsker å gå ned i vekt skal jeg gå. Ved å gå fort i en time forbrenner du svært mange kalorier. Du skal gå så fort at det er vanskelig å snakke:)

Skrevet

Da gikk du ned sykt mye!

Når begynte du å gå opp igjen ivekt?

Sluttet nemlig å amme for 1.mnd siden...

Hilsen meg med det laaaange svaret i stad...

Skrevet

Du går iallfall myyye fortere ned i vekt enn om du ikke går tur...

Skrevet

Hvor mange kalorier man forbrenner kommer an på hvor høy puls man har. Er du dårlig trent forbrenner du derfor flere kalorier en en som er godt trent på den samme distansen. Du vil ikke gå nevneverdig ned av å rusle turer, men går du derimot så du får en høy puls vil du gå kanskje gå ned litt ved å gå. Veier du mye forbrenner du flere kalorier en personer som vveier lite.

1 kilo bety ca 7-8 tusen kalorier. Så det betyr at du må bruke 7-8 tusen kalorier mere en du fyller på pr. kilo. Tviler på at du greier det med å pusle på tur.

Skrevet

Antall kalorier som kroppen forbrenner under trening varierer ut i fra hvor mye muskler man har. Personer som har mer muskler enn kroppsfett vil forbrenne flere kalorier på samme treningen.

En persons størrelse er også avgjørende. En stor person vil forbrenne flere kalorier enn en liten person i løpet av en treningsøkt.

Ønsker man å forbrenne 0,5 kg med fett gjennom en tur på treningen, må det forbrennes ca. 3 500 ekstra kalorier.

Trapper

Å gå opp og ned i trapper brenner av rundt 350 til 800 kalorier pr timer.

Husarbeid

Forskjellig typer husarbeid forbrenner ulike antall kalorier - støvsuging og vasking av gulv har rundt 200 kalorier hver pr time . Er du den som liker å virkelig gå til verks på gulvene med å skrubbe de, vil du svi av 300-500 kalorier pr time. Vindusvasking ligger på rundt 180 kcal pr time. I tillegg er husarbeid en fin måte å komme på "god siden" til partneren!

Vaske bilen

Å vaske bilen for hånd forbrenner ca. 100 - 230 kcal pr time, alt etter hvor grundig man vasker den. Det er også miljø vennlig i forhold til å vaske den i bilvasken på bensinstasjonen, samt at man sparer litt penger på det.

Hagearbeid

Generelt hagearbeid vil ta fra deg opptil 350 kcal pr time. Men det er selvsagt stor forskjell på å luke litt ugress framfor å spa opp et helt bed for å kunne plante vårens grønnsaker.

Sykling

Antall kcal som brukes under sykling varierer veldig ut i fra terrenget man sykler i, motvind og motbakker. Rolig sykling vil ligge på rundt 300 - 600 kcal pr time mens en som virkelig trår på vil kunne komme opp i 1300 kcal i timen.

Aerobic

Aerobic kan være en god måte å forbrenne kcal på, men er selvsagt avhengig av intensiteten. Høy intensitet vil bruke rundt 420 kcal pr time, mens en step time ligger på rundt 450 kcal i timen.

Å gå

Det finnes mange måter å få seg en fin spasertur på. Man trenger ikke nødvendigvis å ha en fast tid/rute for å få det gjennomført. En løsning er å gå av bussen et stopp før man skal av og gå resten av veien. Eller glem bussen helt og spaser hjem i stedet.

Å gå kan forbrenne alt fra 150 - 420 kcal avhengig av hvor fort man går og terrenget man går i.

Løping

Avhengig av hvor fort man løper og været i tillegg til terrenget, kan løping forbrenne opptil 1700 kcal i timen. Så i snitt vil det ligge på rundt 450 - 650 kcal i timen.

Svømming

Svømming er en fin måte å forbrenne kalorier på. Mange synes det er gøy å svømme, noe som igjen gjør det til en artig og mindre treningspreget måte for å bli kvitt et par kalorier. I snitt vil en time i bassenget ligger på rundt 500 - 900 kcal.

Fotball

Fotball vil tappe kroppen for 470 - 640 kcal i timen, avhengig av størrelsen på personen som spiller.

Tennis

En tennis kamp på en time vil svi av 350 - 700 kcal.

Fjell Klatring

Dette krever styrke og utholdenhet og vil "lett" tappe kroppen for rundt 700 kcal i timen.

Dansing

Det finnes mange former for dansing. Salsa dansing ligger på rundt 400 kcal i timen mens ballroom dansing kan være lett og intenst, alt ut i fra hva man gjør det til og ligger på 250 - 400 kcal i timen. Ballet ligger midt i mellom og har et forbruk på rundt 330 kcal i timen.

Muskler

Bare med å ha et 0,5 kg ekstra med muskler, vil gi kroppen en høyere forbrenning på rundt 35 - 50 kcal for dagen, uten at det krever noen anstrengelser.

Å spise

Selv det å spise forbrenner kalorier. Å fordøye maten krever ca. 10% av kaloriene som du nettopp har spist.

Kilde: http://www.kidsexercise.co.uk/

www.freefoto.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...