Gå til innhold

etter 6mnd med emmaljunga edge duo combi bør jeg bytte til...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bytta fra edge til bugaboo cameleon. Drøyde til mini var ca 1år da, men det var fordi jeg følte jeg hadde brukt nok penger på vogn.. men edgen ble bare tyngre og tyngre om mindre og mindre praktisk... (vogna var nok det samme, men jeg begynte å irritere meg over det negative)

Så når cameleonen var i hus var det som natt og dag, kunne ikke sjønne hvorfor jeg ikke hadde tatt avgjørelsen før.

Kan virkelig annbefale cameleonen. Den er lett, praktisk og veldig behaglig vogn. Nå er mini 2 år og vi elsker den enda :)

Mini sitter godt i sportsdelen (noe han ikkje gjorde i edgen, der skled han lett ned) og den er behaglig å trille på alt utenom løs grus.

Edge duo er en perfekt turvogn, men ikke mye mer. Og sportsdelen er jo helt ubrukelig!

Jeg går mye turer i litt ulendt terreng, og synes camelonen ser mest ut som en shoppingsenter-vogn.

Citycross har jeg inntrykk av blir (som edge duo) byttet ut når barnet er rundt 6mnd. Tung vogn, og så blir jo babyen ikke akkurat lettere den heller.

Og nitro har ikke vendbart styre...

Hahah..blir aldri fornøyd jo!! :)

Annonse

Den perfekte vogna finnes nok ikke kom jeg frem til da jeg lette rundt for å finne den. Men hva tenker du på når du sier at citycross blir bytta ut når ungen er 6 mnd slik som edge? Er det noe jeg har gått glipp av med sportsvogndelen? Citycross er jo betydelig lettere enn edge duo, men det er jo ikke sikkert at det har allverdens betydning. Jeg er hvertfall veldig spent på om jeg blir fornøyd eller om jeg kommer til å gå for noe annet rimelig kjapt jeg også...

Jeg har emmaljunga smart duo og synes sportsdelen er veldig fin jeg. Jenta vår sover godt i den og sitter fint i den når hun er våken. I tillegg der den god å trille tur med. Hva er det dere synes den er ubrukelig til? Jeg skjønner hvis man skal mye inn og ut av busser/trikker o.l at den er tung å løfte, men man må jo ha hjelp uansett hvordan vogn man har? Vi har også en lett trille, Carena easy, som kan brukes om vi skal en tur på kjøpesenter, men emmaljungavogna er også fin til dette bruket.. Er bare spent på å høre fra dere som synes den er ubrukelig hva det skyldes?

sportsvogndelen til citycross ser veldig grei ut den, men alle jeg kjenner som har den/har hatt den bytter ut ganske så raskt. gjerne før de i det hele tatt tar i bruk sportsvogndelen. blir litt usikker av slike ting jeg da..

valget vårt stod mellom mondial duo (som er like tung som edgen) og city cross. Vi valgte city cross med bag nettopp pga vekta..... har ikkje fått testa då eg har termin i juli. Men foreløpig så er eg veldig fornøgd med valget:) men.. det gjenstår å sjå.. får ikkje vurdert kjøpet før eg har fått prøvd den..

jeg henger meg også på denne. vi har emmaljunga edge duo combi, og vil bytte til en letter vogn, gjerne en tre-hjuling. vil da ha emmaljunga'en som sovevogn i barnehagen til høsten. jeg tenker gt sport eller safari, evt. instep, babyjogger/travel eller noe lignende...ikke for dyr. vil helst ha oth, men den har jeg ikke råd til. hvis noen vil selge en trehjuling av de overnevnte, send meg pm! bor i Trondheim :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...