Kattekine Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 I disse dager er det jo ganske klart for husvask og kraftvask før beising og maling av hus! Vet at det ikke er veldig lurt for gravide å male rom inne med maling(bortsett fra sense da). Er det noen som vet noe om maling ute? Gjør det noe og hva med husvask og kraftvask som man bruker først for å slite/vaske av litt dritt? Håper på raskt svar!!
Hanne31 Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Det vet de nok helt sikkert der du kjøper maling. Jeg malte inne under sist svangerskap, men brukte maske og tok litt pauser innimellom. Gikk helt greit det. Tror jeg har hørt at det ikke er så farlig ute pga at når man er ute så "blåser" malingslukta bort. Ikke helt sikker men jeg ville uansett ha brukt maske og forhørt meg med forhandler.
Kattekine Skrevet 23. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2009 Tusen takk for svar!! Da skal jeg sjekke med forhandleren jeg. Hadde vært fint om jeg kunne gjort litt slike ting også i sommer!
Overraska74 Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Når det gjelder Husvask er den ganske så mild, og skader nok ingen. Kraftvask derimot inneholder lut, så vær nøye med bruk av hansker i tillegg til evt. maske når du bruker den. Lurt å påføre Kraftvask med en trykksprøyte, da får du ikke særlig mengder opp mot ansiktet. Har aldri hørt at det er skadelig å male ute ved graviditet, trur man kommer langt med bruk av sunn fornuft og innlagte pauser. Men hør hos en fargehandel, så får du et klart svar:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå