Gå til innhold

Håpløst med guttenavn!!! Kan dere hjelpe meg å finne et som funker på norsk og engelsk.

Anbefalte innlegg

Etter å ha trålet navnebøker og forum er det kun ETT eneste navn som i det hele tatt er aktuelt, nemlig WILLIAM,- det er et stødig og fint navn, men ikke noe sånn wow egentlig...

Kan noen hjelpe å finne flere alternativer til oss, please! (Ellers tror jeg rett og slett ikke vi kan få en gutt... ;-) :-p) Vi må jo ha mer en ett navn å velge fra.

Navnet må altså fungere på engelsk og norsk. Kan gjerne være litt typisk engelsk hvis det bare går ann å si det greit på norsk.

Håper veldig at noen kan hjelpe! :-)

Fortsetter under...

Hvis du har trålet navnebøker, har du selvfølgelig vært innom disse, men jeg synes de passer godt både på norsk og engelsk:

David

Edvard (Edward)

Thomas

Peter

Benjamin

Erik (Eric)

Gabriel

Jacob

Jonathan

Martin

Christian

Annonse

Hei, syntes det er MANGE fine guttenavn på engelsk, som også kan uttales på norsk.. noen forslag:

David (nydelig på engelsk)

Simon

Benjamin

Philip

og syntes også William er kjempe flott på både norsk og engelsk :)

Takk for alle svar, så langt! :-)

Mange fine forslag, men tror vi må være utrolig kresne for det er liksom ingen som vi synes er helt hundre, hvis dere skjønner...

Fatter ikke at det skal være så vanskelig!

Er det flere som er så "vanskelige" som oss når det gjelder å velge navn til poden?

Flere forslag mottas med stor takk! :-)

Henger meg på her, jeg :o) -Vi ternger også guttenavn som funker på baåde engelsk og norsk!! Vanskelig, ja! -Har ingen navn på list, og bare 6 uker til termin..

Annonse

Oi, kvirrevirrevitt! Skjønner at du hiver deg på,- du trenger jo hjelp enda mer enn meg du! ;-) Jeg har i det minste nesten et halvt år på å finne et navn...

Vi får slå oss sammen i vår søken etter det perfekte navn :-) :-)

Si i fra hvis du finner et da. :-) Spennende...

Aron (Aaron)

Abel

Abraham

Adam

Alan

Alvin

Anton

Arlo

Bernard

Boris

Connor/Conner

Caine/Kain

Callum

Demian

osv :D

Liker du noen navn som ikke går på begge språk da? For her kunne jeg sittet og skrevet hundrevis av navn som går på begge språk tror jeg.. hihi

Vi brukte mye tid på å søke etter navn. Tok ut lister fra usa-navn og satt og prøvde oss frem med å si navnene høyt og se hva som ville funke på norsk. Endte opp med en liten liste aktuelle navn for oss, og kom frem til et som funket på begge språk:)

Feks kan kikke på:

http://www.ssa.gov/OACT/babynames/

(har muligheten for å søke på lister over opptil 1000 navn, ikke alt som er aktuelt for å si det sånn, hehe).

http://www.babynames.com/Names/Popular/

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...