Gå til innhold

Bekkenløsning vs. bekkenlåsning??

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 17 uker på veg med vårt 4.barn. Hadde bekkenløsning (eller låsning?) i forrige svangerskap og etter fødsel- trengte krykker og bekkenbelte. Hadde noe lignende, men mindre plaget, i 1.svangerskap, og ingenting i 2. Har kjent symptomene rundt før og under mensen før dette svangerskapet.

Denne gangen går jeg til kiropraktor og har såvidt begynt på gravidtrening for å forebygge. Men nå kommer smertene snikende.... Jeg er noe nummen i rumpa (kiropraktoren mener det kommer av låsninger og det hjelper når hun manipulerer litt og jobber med musklene der). Men nå kjenner jeg også økende smerter foran ved symfysen. Mer eller mindre vondt, alt etter hvordan jeg sitter, hva jeg har gjort - bære handleposene hjem, gå litt fort, jobbe i hagen, sex...

Så lurer jeg altså på om det er bekkenlåsning eller -løsning jeg har? Tenker at låsningen i så fall kan behandles - med hyppigere kiropraktorbesøk f.eks, men at bekkenløsning er litt vanskeligere å gjøre noe med...?

Kanskje noen erfarne kan beskrive forskjellen? Hvis det i det hele tatt er forskjell på smertene?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...