Gå til innhold

Kan noe forklare sovevogn i barnehage?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kanskje virker litt dum når jeg spør...Hvorfor i all verden snakker så mange om å ha sovevogn til ungen i barnehage?har ikke de seng der borte? kor tid skal de bruke dem, trodde de gjorde masse i barnehage...

blir helt forvirret her.

Noen som kan hjelpe meg å forstå?

Fortsetter under...

Hei! Det er veldig få bhg som har senger til barna, men noen har madrasser som legges på gulvet på et eget rom. Men de fleste bhg så sover barna ute i egne vogner. Flere bruker å la sovevogna være i bhg og heller har en annen vogn hjemme.

Hei,

Jeg jobber i barnehage :)

De minste barna blir ofte slitne når det er så mye aktiviteter og mange å leke med, og hos oss er de kjempeglade i å "kose vogna" litt :)

Blir alt mellom 1-2 timer..

De kommer mellom 7 og 8, spiser frokost kl 9 også går vi ofte ut og leker litt.

Når kl da blir 11, så kommer de omtrent løpende når de skal ha ny bleie og en lur..

Også sover de ca til 12, da er det lunsj.

Hos oss har de vogn stående ute på en liten terrasse som er laget til dette formålet.. Og voksi-pose eller dyne ligger i skapet inne mellom bruk.

De føler seg ofte trygge i vogna si også - for det er DEMS egen :)

Oj.. Hva med de barna som ikke vil sove da? Som nekter å ligge i vogna? Jeg har en liten aktiv villgutt som mer eller mindre kun sover hjemme, eller i bilen.

Og hvertfall ikke i noen vogn, nekter å ligge i vogna i det hele tatt, bruker bare trille vi så han får sitte og følge med når vi er på tur =/

Han er 15mnd

Vi hadde sovevogn i barnehagen pga det ble så mye styr å dra med vogna i mellom hver gang han skulle i bhg. De fleste av de små trenger en hvil i løpet av dagen og mange er vant til å sove i vogna si. Vår yngste sønn vente seg aldri til å sove inne i seng i bhg, så han måtte de legge ute. Der sov han definitivt best. Mellomste sovnet på madrass inne, men han var eldre.

De gjør masse i bhg, nettopp derfor trenger barna å få hvile litt innimellom, så de ikke sovner i sofaen kl 17;)

Annonse

Datteren min nekter å sove i vogn hjemme eller andre steder, så jeg var meget skeptisk til hvordan det skulle gå med soving ute i bhg, men trengte ikke bekymre meg for det tydligvis.

Hun sovner 30sekunder etter at de legger ho i vogna i bhg, gjort det fra dag 1, har nok noe med at hun blir mer sliten av å være i bhg enn hjemme.

For ikke lenge siden prøvde jeg å legge henne i vogna hjemme, men ho nekter fortsatt hjemme og hos besteforeldrene, men i bhg har hun fått vognsoving inn som en vane i tillegg til at hun er sliten!

Anonym 21:32: Jeg var også veldig i tvil om å sove ute i vogna i barnehagen, for vi har ALDRI fått henne til å sove ute i vogna hjemme... men nå storkoser hun seg i vogna i barnehagen, men vi får henne ikke til å sove i vogna hjemme! Hun er 18 mnd.

så d var en over her som skrev at datteren aldri sov i vognen hjemme og ville nok ikke gjøre d i bhg heller! Her var d slik også, men jeg hadde ikke sagt d i bhg og så hadde de lagt han der fordi han ikke fant roen når andre barn sov på samme rom som han! Han har sovet der siden, og vil nå også sove i vognen når vi triller på tur! Syntes d er godt at han sover i vogn i bhg for han får sove ute, og med andre ord får han da mer utetid i bhg :)

Når d gjelder å dra med seg frem og tilbake syntes jeg d er styrete så vi valgte å ha en stående fast i bhg (kjøpe en billig billig en på finn eller fretex .. får dem for bare noen hundrelapper :)

Vi har menge foreldre som har sagt :

"mitt barn sover ikke på dagen, og heller ikke på natten"

"mitt barn sover lite, og i alle fall ikke i vogn"

"jeg bruker to timer på å få lille til å sovne på dagen"

"mitt barn sover mindre/mer/ikke i det heletatt når vi er hjemme"

Faktisk har vi hjulpet mange med å forbedre søvnrutinene sine. Mange foreldre har store problemer med å forstå at det er på en annen måte i barnehagen og i hverdagen. Noen går langt i å beskylde oss for å tvinge barnet til å sove eller være våken fordi det passer oss bedre fordi de ikke kan fatte at det er så forskjellig fra bernehage til hjem.

Jeg hadde samme problemet med datteren min da hun begynte i bhg i aug ifjor, da var hun ca 2 år. Måtte gi opp og la henne sove i vogn, for det funket ikke. Sov i reiseseng, men de prøvde litt av og til med å vende henne til å sove i vogn. Nå sover hun faktisk i vogn. Tar av meg hatten jeg assa hehe. Hadde jeg aldri trodd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...