Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Jenta våe er totalt uinteresert i å gå på do. Har aldrig villet på potte heller. Jeg har fått henne til å sitte på do ett par ganger, men hun synes ikke det er noe vits. Hun har jo bleie, og trenger ikke gå på do. Har prøvd å lokke med gaver, har kjøpt flere fine doringer, og gjør det med lyst og latter, og positivitet. Men nei, hun er overhodet ikke interisert. De har liten søt do i bhg, og alle de andre bruker den, men hun vil ikke. Hun vil ikke gå uten bleie, for da kan hun jo tisse seg ut!!!!!!!!!!! Så, hva gjør jeg? Vi går snart til ferie sammen, har 4 uker. Skal vi bare si at første dagen i ferien er siste dag med bleier, vi har ikke mere bleier, så da får du være uten............... så ta den skrikinga som blir, og bare skifte truser, og håpe hun synes det er så pyton å gå med utpissa klær, at hun da henner velger å gå på do............ Eller vil den fremgangsmåten låse henne?? Jeg vil føye til at hun hver dag får tilbud om å sitte på do ved hvert bleieskit.... Men, nei..................
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Jeg tror oppmuntring vil være tingen....hun finner til slutt ut at hun ikke vil ha bleier. Men hadde nok prøvd å få til noe de 4 ukene. Ikke si noe i forkant, men bare en dag at oj, du har glemt å kjøpe bleier og butikken er stengt nå. og ta på henne en kjempesøt nydelig rosa truse
Gjest Filifjonka Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Min yngste var omtrent slik. Og det endte med at jeg "glemte" å kjøpe bleier en lørdag, butikken var stengt og h*n måtte gå uten. Barnet forlangte at jeg skulle kjøpe igjen bleier mandag, og jeg lovte. H*n gikk da uten bleie hele helga, gikk på do (måtte jo det, sant?) og fant ut at det var _veldig_ mye mer komfortabelt. Et viktig råd syns jeg er å vente til _du_ er klar for kampen. For det blir kamp. Og når du først starter, så må du gjennomføre til the bitter end, uansett. Så det er viktig å være motivert. Mitt barn var den nest siste i sitt årskull til å slutte med bleier, og en viktig årsak var at jeg ikke var motivert til å ta opp kampen før.
Gjest Vims Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Hei Jeg ville vært litt forsiktig med å kutte ut bleier så brått. Vær i så fall trygg på at det er kun viljen det går på og ikke noe annet. Har hun i det hele tatt tisset OG bæsjet på do (vanlig do)? Har hun hatt uhell med det ene eller andre? Min eldste ville heller ikke slutte med bleier. I ettertid ser jeg at jeg gjorde mye feil, dvs for mye tvang og press fra hun var ca. 2.5 år. Prøvde også klistremerker og mye annet. Hun sluttet med bleier da hun var drøyt 3.5 år. Hun hadde hatt kontroll på tissing lenge (men ville som regel ikke tisse på do for det). Men det viste seg at det var bæsjen som var "problemet". Da hun omsider hadde kontroll på den og fikk til å bæsje på potte, gikk det under 1 uke og hun var tørr dag og natt (da bestemte hun alt selv). Men, barn er forskjellige - heldigvis! Vi går lysere tider i møte, med mindre klær og styr. Barnet blir eldre, i hodet også... Som ped.leder i bhg sa da jeg var mest frustrert - hun slutter nok med bleier før hun begynner på skolen, det er ikke noe å mase med :-)
Gjest Antarctica Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 La henne gå med bleier om så til hun blir 4. De andre ungene vil snart nok påpeke det... da får pipa en annen låt!
tvilling73, 05/07 Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Hei, anonym, har du fått henne på do nå siden du skrev HI? Vi har ei som er 3 år og 4 mnd, og jeg syns også at det er på høy tid med bleieslutt. Mi har hatt treg mage i over ett år, og får lactulose hver morgen... helt siden jula i forfjor.. Hun har vært flink å tisse på do i bhg, der har de ett ark bak ei dør, for hvert barn som skal slutte, de får ett lite klistermerke på lappen sin for hver gang de sitter på do, så får de ett stort hvis de tisser på do! Det er stas!! Bæsj blir ikke nevnt av de voksne i bhg. Hjemme er hun ikke så flink til å si hun må tisse, som det hun var hos besteforeldrene i helga, og som hun er i bhg, men idag så opplyste hun som alltid - jeg bæsjer... Da sa jeg "vi går å setter deg på do" "nei" "jo kom an" Løftet henne oppå og håpet hun ikke tok skrekken, neida jeg kikka ned i do og der låg det to greie "streker", men prøvde å få til mer trykking... Til slutt blei hun lei og ville ikke sitte mer, jeg løfta henne av, og dægen for en dreng så låg i bånn he he he, JIPPI HUN BÆSJA!!!! Det som jeg gjør, er ett glass med lokk høyt oppe i vinduet, der er det non-stop. En for tissing og fem for bæsjing... Hun var mer opptatt av nonstoppen enn det som lå i do he he he... Var en kusine som hadde gjort det slik og på kort tid var de avvente alle 3.
mamma til en liten & en stor Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Hei! Har en gutt på snart 4 år som ikke får til å bæsje på do!! Hvordan fikk dere det til?? Han klarer fint tisse på do, men han nekter å bæsje, så vi må enten la det komme i trusa eller ta på bleie.. Håper på svar!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå