Gå til innhold

Sykkeltilhenger som også kan brukes som barnevogn/joggevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken anbefaler du? Jeg har sett på alt fra billige (Jula, Biltema ol) til de dyre variantene som GT Rocket, Nordic cab og Burleys.

-og hvorfor anbefaler du denne?

Skrevet

Jeg har ikke selv, men ser de reklamerer for en sånn vogn oppe på siden her. Den er fra xxl. Vurderte den litt selv, kanskje noen med erfaring her?

Skrevet

Vil anbefale Croozer:) Vi har den dobble, og den bytter du bare på hjul (lite trillehjul og stort terrenghjul) så har du tvillingtrille:) Er også stooor lasterom bak, vi pleier å ta den og trille og handle. Koster ca 3500,- men er verdt det. Det er også god kvalitet og en stabil vogn.

Skrevet

den croozeren var akkurat på kjempesalg på coop obs tror jeg. 1650kr!!!

Skrevet

Vi har nordic cab, og ja, den er dyr, men vi er MEGET godt fornøyd med den!! Vi har pakken som gjør at vi kan gjøre den om til joggevogn, sette ski på den og bruke den som pulk, samt som sykkelvogn. Vi har brukt den masse som joggevogn, det er med håndbrems til montering, og den fungerer bra. Vi har også i vinter brukt den masse med ski, og har til tider hatt to barn der, når eldstemann ikke orket å gå på ski, og trengte en pause. Minstemann har sovet i den, og fordelen med den er at man kan legge ned ryggen på den, så den blir flat, god ligge stilling for de minste, Det er tre reguleringstrinn på ryggen. God plass til å laste i bak. Nå om dagen blir den brukt daglig til sykkelen, med to barn inni, og det går kjempefint.

Vognen er så smal, at mange reagerer på at det faktisk er plass til to barn i den, men det er god plass. Og selene som barna blir spent fast med, er brede og godt polstret. Vognen er så smal at den går igjennnom de aller fleste dører, også vanlige innerdører i bolighus, det er kjekt hvis minsten har sovnet, for da er det bare å kjøre vogna inn.

Vet også at det er mulig å få kjøpt babysete til den, samt vinterposer, men dette har ikke vi brukt.

Skrevet

Hei Cresbel,

og dere andre. Tusen takk for svar.

Det er helt klart helårspakke sport fra Nordic Cab som frister mest til tross for en grusomt grell pris... Lillemann er snaue 7 mnd, så det er viktig for meg at det er en komfortabel vogn for han fra starten av (han er for stor for det babysetet man kan kjøpe), og dette er den eneste jeg har funnet med liggestiling. Blir den forresten helt flat inni? (slik at han feks kan sove i den i barnehagen...?) Og hva med vekt? Jeg regner med at den er lett pga prisen, men hvor lett? Jeg fant ikke ut hva den veier på hjemmesidene deres. Og hvor liten kan den pakkes sammen? Er den lett å demontere og ta med seg i bilen feks? (helst uten at den tar opp hele bagasjerommet)

Skrevet

Det er velidg enkelt å pakke den sammen bare man her gjort det en gang, under delen på den er en "plastkasse", og alt som tas av kan legges oppi den. Vi har den i baggasjerommet når vi har den i bilen, og i påsken fikk vi pakket ganske mye annet i bilen i tillegg, tar ca halve bagasjerommet bredde messig, men høydemessig sammenlagt er den ikke så veldig høy.Husker ikke vekta på den akkurat her og nå, men den er lett. Ellers så kan ryggen legges helt ned, så den blir helt flat ja, så han kan helt sikkert ligge i den i barnehagen.

fant forreseten denne linken på hjemmesiden deres: http://www.nordiccab.no/vis.aspx?MenuID=228

Her står det mål og vekt osv. 14,2 kg med drag står det.

Når det gjelder prisen, så kjøpte vi vår på foreldre og barn messa på hellerdusletta, de hadde 20 eller 30% avslag på den der, det er ihvertfall noen kroner spart hvis man har muligheten til å dra dit. Det er sikkert en slik messe nå til våren også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...