Gå til innhold

HVA SYNS DERE OM Å HA SAMME FORBOKSTAV PÅ ALLE UNGENE???

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt med T E( første forbokstav i for/mellom navn)

Gubben har lyst at vi skal kalle neste for feks

Tilde Emilie

Jeg vet faktisk ikke HVA jeg syns om det=) harry?

Vet om noen som heter Jonas, Jesper, Jonathan...

Men det som er gubben sin argumentasjon er at han har lyst på 3 barn og har da lyst at vi skal ha sånn T-T-T (ting-tar-tid)

Har dere noen PENE navn på T? Liker Theodor, men det er brukt av en i familien:)

Fortsetter under...

Jeg syntes det er griet så lenge man ikke tar helt av.. =)

her er noen navn:

Tilda

Tara

Therese

Tuva

Tyra

Tiril

Tora

Tina

Tia

Tallulah

Thea

Thelma

Thengel

Thale

Tone

Tonje

Tanja

Trine

Tommy

Tinus

Tim

Tony

Torjus

Tom

Theo

Tobias

Thomas

Tage

Trym

Tellef

Jeg syns det er dumt å binde seg til samme bokstav i begge fornavn. Da blir det viktigere at navnene har samme bokstaver, enn at barnet får det fineste navnet mor og far kan finne til barnet sitt.

Men det er mange fine navn på T:

Tale

Tuva

Tone

Tomine

Tea

Terese

Tyra

Teodora

Tiril

Tora

Torunn

Torbjørn

Torvald

Tørres

Tobias

Toralf

Tallak

Tarjei

Torje

Torstein

Trygve

Trym

Annonse

Rimelig sikker på at jeg husker navnet du har på sønnen din (som er kjempefint), og synes Tuva, Tia og Telma passer ekstra godt til.

Hva med Tia E(l)mine? Telma Eline? Tuva Eline? Tuva Elise?

Er redd Tilde kan bli søtt på en på 2, men ungen skal jo bli voksen en gang.. :-)

Jeg er enig med de som sier at det er greit at alle begynner på T, men at de kan få "hver sin" bokstav til 2.navnet, slik at de får forskjellige initialer..

Liker best Tuva, Thale, Teodora og Tora av jentenavn på T. Og Tobias, Trym, Tomas, Theodor og Timian av guttenavn på T.

Synes også Torjus er kult, men det må passe godt inn, ellers blir det stygt:)

Hmm, jeg synes egentlig at barn skal få hver sin bokstav. Jeg liker det best på tvillinger også jeg, men jeg ville ikke sagt at det er harry om dere velger lik bokstav på nestemann. Jeg synes det ser utrolig tåpelig ut om dere f. eks velger navn på den som kommer T og E men så velger S eller V på nestemann. Velger dere det nå ville jeg stått linja ut sånn at hvis dere får 3 så har alle 3 samme bokstaver.

Teodor Emelius synes jeg er fint skulle dere få gutt noen gang.

Eg kjenner ein søskenflokk som heiter:

Truls,Tobias,Tiril,Torje og Tilda=)=)

Tiril

Tilda

Tilde

Trude

Tyra

Tara

Terkel

Trond

Tage

Tobias

Truls

Torje

Tarjei

Terje

Eg synst da e litt stilg eg om dei har samme forbokstavane..men da må liksom ikkje bli sånn om ein ikkje likar navna,men berre kaller for å kalle dei bokstavane..om du sjønna..hehe=)

Annonse

Har ingen forening om det - viktigste er at bana ikke har navn som er for like... Vet om søsken som heter Morten, Mette og Marianne - synes det funker helt fint da navnene bare har bokstaven M til felles.

Thomas og Tomine er koselig navn :-)

TUSEN TAKK FOR SVAR ALLE SAMMEN:)

Vi syns det er mange fine navn på t, spesielt jentenavn, syns guttenavn er litt mer vanskelige:) Så tipper om det blir gutt, så velger vi et annet, bare fordi vi ikke finner et som vi liker 100 %. Gubben syns Theo blir for puslete...

Ungene kan godt få lik for bokstav, men ulik mellom navnsbokstav... var egentlig bare tilfeldig siden vi begge liker Elea som jente-MELLOM-navn...

Men godt mulig vi bruker et annet så folk ikke syns det blir harry=) Nok av navn å elge mellom:=)

At søsken har samme forbokstav synes jeg bare er kult, så lenge d kun er forbokstaven som er lik, og at ikke blir slik som f.eks Tor og Tore, hvis du skjønner. Jeg og min bror har samme forbokstav i første navnet, men forskjellig forbokstav i mellomnavnet. Syns selv det bare er trivelig. ;-)

Hvis dere har flere T-navn på lager som dere liker, så ville jeg fort gått for det. Men ikke på død og liv, vel og merke.

Synes det er stilig med første forbokstav er den samme, men ville valgt forskjellige på mellomnavnet:)

Hva med:

Tadeus

Torjus

Timon

Theis

Tarjei

Thomas

Teitur

Telmar

Tormod

Trym

Tiam

Tidemann

Tinius/Tinus

Torleik

Torn

Trygve

Telma

Tilde Elina/Elisa

Tilda Eline/Elise

Tabita

Tiril Elea

Tanja Enea

Tine Elisa

Tina Elise

Tora

Tale

Tilia

Tien

Tuva

Tida

Tindra

Torine

Turi

Gjest Antarctica

Har møtt en liten Telma Elvira - det kan jo vurderes?

Men syns ellers det blir litt "mormor og de 8 ungene" å kalle alle på samme bokstav. Det blir krampaktig etter hvert, og da velger man ikke det navnet man hadde mest lyst til å bruke, men det navnet som "passer" best til de andres. (Igjen: Philip og Phoebe - ikke heldig ...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...