Gå til innhold

Noen som har peiling på sykling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kalorier (ca) forbrenner man ved å sykle 1 mil? Og er det nok trening pr dag for å gå ned i vekt(i kombo med sunt kosthold)?

Fortsetter under...

Skrevet

Ved normal fart forbrenner du ca 300-400kcl per time. Ved høy fart ca 600kcl per time.

Det å sykle en mil per dag er velig bra, men prøv å passe på å ha høy intensitet slik at pulsen din er mye høyere enn til vanlig.

Skrevet

Jeg sykler masse i vår/sommer halvåret og har syklet noen ritt så jeg kan komme med det jeg vet............

Var ute og sykla en gjeng igår. venninna mi sin gps viste da 1000 kcal forbrent på 31 km. Da var det en snitt fart på 25 km i timen ( en del grusveier og vi sykler på terrengsykler) Den beregner kcal forbruk utifra følgende data. Vekt, alder, avstand, fart, stigning og puls så det burde være ganske nøyaktig...... VI har kommet frem til et ca kcal forbruk ved bra hastighet på 333 kcal pr mil..................... Så hvis du sykler mila på 30 min så er det 666 kcal pr time.....................

Skrevet

Jeg bruker i underkant av 30 minutt på en mil. Så da ken jeg rekne ca 333kcal? Er det en grei trening? Prøver å gjøre det hver dag.

Skrevet

Spørs jo selvfølgelig på hvor kuppert løypa er. Mye tyngre og dermed mer kcal hvis det er noen gode oppover bakker..... men rundt 300 kcal vil jeg tro du bruker...................

Det er en grei treningsøkt det men du burde øke distansen etterhvert for å få fremgang........... Veldig gunstig med lengre treningsøkter med tanke på forbreninnga og fremgang innenfor kondisjon : ))

Lykke til med syklinga........... Kjøp deg en sykkel computer som kan måle fart, avstand, puls og kcal så er det veldig motiverende og du kan lettere se fremgangen : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...