Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Hva gjør man når hundene(3stk) bæsjer i hagen ens og nekter og plukke opp? De flyttet inn like over jul, og har virkelig tatt seg til rette her for å si det sånn. Frekke som fy begge to. Jeg har gitt beskjed på en fin måte om at jeg ikke vil ha hundebæsj i min hage, da jeg har en liten 2åring. Svaret jeg fikk var da "de er ikke mennesker, de skjønner ikke hvor de kan bæsje og ikke bæsje" Jeg sa at det var greit nok det, men jeg vil fortsatt ikke ha bæsj i hagen, så da fikk de plukke opp. de har jo i utganspunktet ingenting i min hage å gjøre, de ble så snurten at de bare gikk. Og etter jeg ga beskjed virker de som om de lar hundene bæsje i hagen med vilje! Fullt i dritt for å si det sånn!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Kan du ikke annmelde de da? Hundeeiere har plik til å blukke opp dritten til hundene sine. Slike folk burde ikke ha hunder.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Kjøp en sprettert og begynn med seriøs jakt!!!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Plukk opp bæsjen og kast den tilbake, så kan de jo se hvor koselig å ha bæsj rundt i hele hagen... Hva har deres hunder i din hage å gjøre egentlig? Er de ikke i bånd?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 men har jeg grunnlag til å anmelde da? Hin dagen lå det bæsj på trappen min, akkurat som om de skal markere seg etter at jeg poengterte det etter forrige samtale. Jeg er så lei, dette er bare piss i havet i forhold til alt det som er "galt" med de.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Viss du er sikker på at det er deres hunder kan du anmelde dem. Lufter de virkelig hundene i din hage eller går de løs? Viss de er løse kan du i allefall anmelde dem for å ikke holde båndtvangen. Viss det ikke hjelper får du ta å sette opp ett gjerde eller noe rundt hagen. Rart en nabo ikke vil prøve å ha en god tone hos naboene synes nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Vet ikke grunnlaget for å anmelde det, men grunnlaget for å samle det opp og slenge det på trappa el hos dem er absolutt til stede...;-)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Tviler på det er noen vits i anmelde, med mindre du bor i norges minste bygd hvor politiet ikke har noe som helst å foreta seg. Tror jeg ville fortalt naboen at hvis ikke han tar møkka med seg, så kommer den til å havne i hans egen hage, og gjøre alvor av det. Men du må jo nesten sitte vakt da, og gå etter han med dritten... For du kan jo ikke pælme all bikkjemøkk inn i hans hage, det er jo flere hunder her i verden...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Hadde jeg sett ei bikkje på min eiendom så hadde jeg seriøst gitt helvetesbikkja et realt tupp i hue...da tror jeg ikke du hadde hatt problemer med bikkjemøkk mer... hva med å legge møkka i postkassa dems??
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Vi bor i en tremannsbolig (hvor den 3delen er ubebodd) Jeg har hage på baksiden av huset, de har på fremsiden. Når hundene skal på do, så slipper de dem ut av huset, så står de ved inngangsdøren og ser etter de. Jeg kan si med 110% sikkerhet at det er deres hunder, har ingen nærme naboer. Og de har jo "Innrømmet" det, da de sa at hundene ikke var mennesker, og ikke forsto hva de sa, derfor bæsjet de der det passet dem. Jeg er jo lite interessert i å plukke opp bæsjen selv, og vil helst ikke ha mer krig her. Men hva gjør man da? HI
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 kan dere ikke sette opp et gjerde rundt deres del? Med en liten port så dere kommer inn der, hunder kan jo ikke åpne porter for å si det sånn, dritt å skulle ut med penger pga dem men da slipper dere også at hundene kommer løpende inn i deres hage hvis dere er ute med jetna deres nå på sommern.
Dronningen! Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Jeg hadde plukket opp dritten i en brødpose, knytt pent sammen og hengt på døra.... Jeg gjør det med kattedritten til ene naboen:o)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 Når de ikke forstår bedre så hadde jeg gjort som andre her sier... plukk opp driten å legg utenfor døren deres!!!! hadde ikke nølt når du faktisk får det idiotiske svaret om at de ikke er mennesker bla bla. De kan holde bikkja si i sin egen hage, i BÅND
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #14 Skrevet 22. april 2009 jo, men jeg vil ikke gjøre krigen enda verre! you see? Og så går det ikke an å sette opp gjerde, for jeg har flere seperate plener om dere skjønner=? Har vært inne på tanken nemlig:/
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #15 Skrevet 23. april 2009 Ta hundene inn til deg når de løper inn i hagen din - finders keepers, u know - og la naboene lete litt, gjerne i hagen din mens de samler opp dritten. Krev hundene avlivet hvis eierne - menneskene! - for fremtiden ikke holder hundene unna.
Gjest -<<- Skrevet 23. april 2009 #16 Skrevet 23. april 2009 Simpel versjon: Pælm driten tilbake. Du behøver ikke nødvendigvis sikte på ytterdøra deres, men det er jo fort gjort å bomme litt. Utvidet versjon: Ring politiet og klag hver gang bikkjene er løse i din hage. Det kommer ikke til å skje noe som helst, men de noterer seg antagelig henvendelsen. Etter et par ganger med det, tar du enhver løs bikkje som befinner seg i hagen din og leverer den til politiet. At du tilfeldigvis vet hvem sin hund det er betyr ikke at du på noen måte er pliktig å levere dyret tilbake til dem.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #17 Skrevet 23. april 2009 Jeg hadde kasta det tilbake igjen. Enten passet på å spre det mest mulig utover, eller lagt det på ett sted og laget et stort berg. Moahahaha! Hilsen hun som fant en stor ruke da snøen forsvant. Dekket av "mugg" og fin og bløt *grøss*
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #18 Skrevet 23. april 2009 Eier eller leier de?? Dersom de leier ville jeg skrevet en skriftlig klage til eier av leiligheten. Mener å ha hørt at etter ett visst antall skriftlige klager så plikter utleier å kaste ut leietakeren. Lykke til hvertfall.
AdrenaLine Skrevet 23. april 2009 #19 Skrevet 23. april 2009 Hva med å forslå at de bygger en hundegård på sin del av tomta? I tillegg til bæsjen har du jo også barn og barn og hund kan i blant være en skummel kombinasjon. Er hundeeier selv.
Beth84g Skrevet 23. april 2009 #20 Skrevet 23. april 2009 Jeg hadde anmeldt dem på bakgrunn at jeg har en to åring og føler at hundene er en trussel for barnet. Både mtp bæsj og angrep. Du kan jo ikke stole på andres hunder selv om eierene gjør det, og det er nok av saker å hendvende til ift hunde angrep på barn. Hadde de vert virkelig ille så hadde jeg satt meg ned å bæsja i hagen dems fram til de hadde skjønt poenget...
2 små og en undulat Skrevet 23. april 2009 #21 Skrevet 23. april 2009 Vi hadde samme problem med puddelen til nabokjerringa. Hun skulle absolutt gå tur med hunden sin uten bånd og hunden fant sin bæsjeplass i hagen vår samt rett ved passasjerdøra til bilen. Etter å ha tråkket x antall ganger i denne driten, ble jeg så lei at jeg tok en liten hagespade, tok opp bæsjen med den og heiv den over hekken og inn i hagen hennes. Dette gjorde jeg (og mannen min) for hver gang det lå bæsj i hage eller ved bil, og etter 4-5 ganger var det plutselig slutt på puddelbæsj:) Tipper nabodama ble så lei av bæsj i hagen sin at hun ikke lot hunden sin gå på dobesøk hos oss lenger:)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #23 Skrevet 23. april 2009 Ta med barnet ditt og la henne gå naken i deres hage når du vet at ho skal til å bæsje, og sier du noe så bare gi beskjed at ho er jo liten og forstår ikke dette med egen eller andres hage. Og selvfølgelig plukker du ikke opp for du er ikke mer intresert i å plukke opp bæsj i deres hage en de er i din...........
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #24 Skrevet 23. april 2009 Vi ringte matilsynet og meldte nabo hunden for bjeffing og det virket. Den sto i bånd i hagen og bjeffet fra kl 0700- 2100. Slitsomt. Men da fikk de en tlf fra dem om og rydde opp i bjeffingen eller bot osv. Deilig og stille her nå Så ta en tlf matilsynet
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #25 Skrevet 23. april 2009 3mansbolig, da er det vel et styre/sammeie/labo/huseier eller noe. Da kan du klage dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå