Gå til innhold

Søvn til flaskebarn.. SE HIT FLASKEMAMMAER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 4 uker,og har ingen rutiner. Spiser og sover når hun vil. Er dette dumt av meg og la hun bestemme? Hva er normalt søvn mønster til flaskebarn på 4 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg ikke du kan finne en fasit som sier at flaskebarn er SÅNN og morsmelksbarn er SLIK, det er like mange forskjellige mønstre i begge leire.

Hun er 4 uker gammel. 4 UKER... :o) Hun SKAL bestemme, mener jeg da :o)

Dere skal kose dere, bli kjent, snuse, titte, stryke, kose litt til osv., ikke stress med rutiner enda. De fleste anbefalinger går på å vente med innføring av rutiner til rundt 3 mnd alder, i hvertfall ikke pushe rutiner på en som ikke vil gli inn i noen enda. Så du har absolutt ikke dårlig tid. Nyt dagene, sov når datteren din sover, gi henne mat når hun er sulten og kos dere!

Skrevet

Du må la henne bestemme med hensyn til mat, men det er lurt å skille mellom nattsoving og dagsoving. Om dagen skal det være lyder og lys, mens om natta sover man lenger og da er det rolig og mørkt. Dette har ihvertfall fungert for oss, og nå sover babyen (5 mnd) i strekk hele natta fra 19.30 til 6.00....Legger hun på seg fint må du ikke finne på å vekke henne på natta for å spise!

Skrevet

hei.

med min lille mini har hatt faste rutiner på siden han var 4 uker gamel.har gått helt uten problemer. han fikk mat halv syv og ble lagt 7. like før jeg skulle legge meg, tok jeg han opp og ga mat selv om han sov. spiser som bare det. han vokna i 4-tiden og fikk mat og sov igjen til 7-tiden.

nå er han 2-mnd og har hoppet over 4-måltidet. og sover til 6-7tiden.

Skrevet

Jeg har mitt tredje flaskebarn nå, og søvn mønsteret har variert på de alle tre på både dag og natt.

Men erfaringen min er at de etterhvert regulerer selv hvor mye mat de trenger om natta.

Minstejenta her på 2 mnd nå spiser i 20-21 tida på kvelden ,så i ca 3 tida på natta og kl 08 igjen på morgenen. Men det er ikke mer enn et par ukers siden hun ville ha mat kl 21 - 01-05 og 08:)

Så bare følg hennes rytme.:)

Men dersom hun spiser opp hele flaska og blir fort sulten igjen, kan du prøve å øke mengden melk.

Flaskebarn skal helst få så mye melk at det blir igjen litt på flaska,da har de fått spist seg helt mette:)

Så når mine har tømt flaska til hvert måltid et par døgn har jeg økt bitte litt. De kan jo selvfølgelig spise opp ei flaske helt i ny og ne uten at du trenger øke, men gjør de det som sagt konsekvent et par døgn med hver flaske, kan du øke litt.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...