Tobarnsmamma!!! Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Hei, alle. Jeg går og tenker og tenker, grubler og grubler. Etter min akupunktørs oppfordring bør jeg ringe en gynekolog jeg har fått navnet på. Hun synes jeg skal få en undersøkelse for å få fortgang i sakene, gjerne en hormonkur som kanskje kan hjelpe til å få fram flere egg. Har nå hatt et par fine og regelmessige sykluser med full klaff med prøvinga - men ikke noe resultat. Totalt 4 pp etter seinaborten i november, men i de to første pp var syklusene veldig rare. Men nå er alt på stell, og jeg er selvsagt redd det er eggene som begynner å bli dårlige. Er jo 41 nå. Av den grunn er jeg livredd for å gå til gynekologen, selv om jeg kanskje kan få hjelp. Men er så redd for å få en dom om dårlige eggstokker, dårlige eggreserver etc. Da er jo løpet kjørt! Jeg er dessverre litt pessimistisk anlagt, og har dermed også litt legeskrekk. Ikke at jeg er redd for leger, men er alltid redd for å få dårlige beskjeder. Og det hender jo man får dem, også - det verste jeg har opplevd i nyere tid var duotest-ultralyden i høst som påviste alvorlige feil på mitt foster som måtte aborteres. På en måte er det bedre å gå å vente og håpe, men det er jo veldig dumt å bruke opp tida - sjansene blir jo ikke større! Er veldig stressa nå, og dette fyller det meste av dagen min. Er så redd, så redd for at vi aldri skal lykkes med nummer to. Ja, jeg var gravid i fjor. Noen ganger sier jeg til meg selv at det bare var uflaks med det egget, og snart klaffer det nok med et friskt et. Andre ganger tenker jeg at kanskje alle mine egg er ødelagt - det er jo et litt dårlig tegn at det drøyer flere gode pp med full klaff. Puh. Kan noen hjelpe meg å psyke meg opp og døyve legeskrekken...?