Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Har ei jente på tre uker,hun spiser ca 100 ml NAN ca 6 ganger i døgnet. Er det for mye eller lite? Har ingen faste tider jeg gir henne mat,hun bestemmer selv når hun vil spise. Er redd jeg gjør noe galt.. hehe..
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Hun kan spise 1,5 ganger kroppsvekten i dl.. Skal prøve å forklare: Babyjenta di veier f.eks. 4870 g. 4870*1,5=7305 ---> 7,3 dl mme pr døgn. Denne utregningen kan du bruke så lenge barnet får kun mme og ikke noe fast føde ) Helt riktig at også flaskebarn bør få mat når de er sultne, og de bør også få så mye de vil ha! De som drikker mer enn de bør begynner gjerne tidligere med grøt f.eks., enn mange som ammes, men det er det også anbefalt at de gjør (nå snakker jeg om 3-5 mnd alder altså, ikke 3 uker )
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Det går som regel helt fint dersom de drikker litt mer eller mindre enn 15% av kroppsvekta si! Vi må huske på at barn ikke er maskiner, men individuelle mennesker. Det er ikke alltid vi voksne er like sultne hver dag heller.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Forresten høres det fint ut å bare lage mat 6 ganger i døgnet. Her var vi oppe i 8 måltider på den alderen, men nå (5 mnd) er det bare 4. Det forandrer seg fort når de begynner å sove gjennom hele natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå