Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #26 Skrevet 22. april 2009 Jeg synes igrunnen det er rart at de ikke tok kontakt helt i begynnelsen og tilbød en slags leie?? Ikke at det hadde hatt så mye å si for oss, men å bare ture frem og grave og bygge? At de ikke har prøvd å gjøre ting på en smertefri måte først i det minste synes jeg er rart.. HI
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #27 Skrevet 22. april 2009 Takker for det :)Ja synes det er vanskelig å vite hva vi skal gjøre. Vet det koster en del bare for en time hos advokat for å fortelle saken, og om han kommer frem til at vi ikke kommer noen vei likevel, da står vi der alene. Vi skrev et leserinnlegg i lokalavisen for en liten stund siden, alle naboene var med. Det var greit å få fortalt vår side, og få frem alle feilene i saksgangen.. Ellers har det vært en del reportasjer om saken siden den er litt spesiell og det er litt utrolig at hun har fått det gjennom (hun har vært mye i avisen) men vi har ikke uttalt oss. Etter innlegget fikk vi den eneste mailen hun noensinne har sendt oss. Hun vurderte å anmelde oss for injurierende utsagn. Nei vi kan vel ikke gi oss heller, da ville jeg aldri få sove igjen.. Og det vil vel aldri stoppe heller med overtramp.. Nei hun er nok ikke helt god :/ mannen hennes skygger jeg faktisk unna, han er jeg redd! Setter veldig pris på de som har svart her Det er greit å få litt innspill, har gått med dette i flere mnd og det tærer litt så greit å få det ut litt..!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #28 Skrevet 23. april 2009 dytter denne oppigjen jeg, blir skikkelig frustrert på dine vegne bor du i oslo? eller har mulighet til å dra inn? på torsdager har juristenes hus gratis juridisk rådgivning ved personlig oppmøte. benytt deg av det. ville uansett begynt med å sette opp en bom det at hun ikke vil godta at de ikke kan bruke din innkjørsel: du må forsikre deg om at de ikke har gjennomgangsrett på din eiendom. foreldrene mine har gjennomgangsrett via en nabo, de bruker den ikke lenger da de har lagt egen innkjørsel fra en annen kant, men de har rett til å bruke naboens tomt til å få adkomst til egen eiendom. Sålenge de ikke har det så reævkjør dem så godt du kan, vær vrang, de har ikke gjort deg noen tjenester akkurat. og som jeg skrev tidligere, juridisk avdeling på huseierenes landsforbund burde kunne hjelpe deg. evt politianmeld og krev at gjerdet skal rives asap.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #29 Skrevet 23. april 2009 hi, du må fortelle hvordan det går....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #30 Skrevet 24. april 2009 Jeg bor ikke i Oslo nei, men har mulighet til å reise inn! Jeg fant også denne siden på nettet! http://gratisadvokat.no/gratisadvokat/kontakt-oss-gratis/ Da kan jeg høre med flere advokater og få en viss anelse om hva jeg kan forvente Det står også at forsikring kan dekke advokatutgifter vedrørende boligen her :) Det hjelper jo en hel del, jeg ser for meg at vi sitter oppover ørene i gjeld for advokatutgifter og kommer ingen vei med salg.. De har ingen skriftlig gjennomgangsrett, men de har nok sedvane på sin side. Veien har blitt brukt av begge hus i 150år.. Problemet er bare at det ikke har vært sedvane som innvolverer næringsvirksomhet og den svært økte trafikken som følger det, kun til bolig (og det er det jo ikke lenger) med moderat trafikk. Spørsmålet er om hun kan utvide denne retten til å omfatte næringsvirksomhet..? Vi har vært vant med trafikk til bolig fra de som bodde der før, men det var jo ingen sak i verden for oss å dele med en annen familie, 55 andre familier er en annen sak :/ Ja vi har nå bestemt oss for å gå så langt vi kan med alle (lovlige) midler! Så lenge det ikke går utover brukerene i barnehagen Hun har kjørt det hele for langt. Vi fikk et brev fra kommunen igår der det stod at de ville undersøke barnehagen og dennes trafikk på ny i august, grunnet det høye konfliktnivået Jeg skal holde dere oppdatert! Vi setter opp foreløpig bom neste uke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå