snuppelura-jente10 Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Nå trenger jeg virkelig litt trøst her. Selv om jeg er i første pp og mest sansynlig ikke er gravid er jeg ganske redd. På jobben i går kom jeg opp i en akkutt situasjon med et lite barn så jeg måtte løpe og være med på CT-undersøkelse. Glemte jo helt opp i stresset at jeg kanskje er gravid, stålende fra en CT-maskin er ganske ille. Hva gjør jeg om jeg nå skulle være gravid? Hadde EL-slim i helgen faktisk. Og da jeg våknet i dag merket jeg at jeg hadde fått UVI (urinveisinfeksjon) som i hvertfall ikke er bra for gravide. Må nok komme meg til legen og starte på noe forebyggende for UVI for det er jeg mye plaget med. Men hva gjør jeg nå?
♥Kabrimor♥ Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Senk skuldrene og slapp av. Dersom det skulle vise seg at du er gravid, så går det nok helst bra uansett :-) jeg vet om gravide som har vært igjennom MYE pga alvorlig sykdom (undersøkelser og behandling), men som likevel har født velskapte og friske barn. Det er ikke så uvanlig med UVI i graviditet heller. Og det var jo bare denne ene gangen i CT. Ja, man skal jo selvfølgelig helst unngå det, Kanskje aller helst fordi man er usikker på konsekvensene, men sannsynligvis så går det helt fint. Det går nok bra skal du se :-)
snuppelura-jente10 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2009 Tusen takk! Kanskje dumt å være bekymret før man i det heletatt vet om man er gravid, men så utrolig dumt av meg. Skal i hvertfall være mye mer forsiktig fremover. Men er jo ikke så lett det heller, vil jo helst ikke si noe på jobben at jeg prøver. Skal senke skuldrene:-)
♥Kabrimor♥ Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Ja, jeg tror egentlig bare at man må prøve å leve så normalt som mulig i prøveperioden, og heller ta forholdsregler etter at graviditeten er et faktum :-) Det går jo an å ha i bakhodet selvfølgelig, men enig med deg at man helst ikke vil fortelle på jobb at man prøver.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 uvi er ikke farlig for gravide.. når man er gravid har man lettere for å få det og mange går lenge med det uten og oppdage d...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå