Gå til innhold

Barnevognkaos for førstegangsfødende...

Anbefalte innlegg

Hei alle der ute!

Nå som vi har vært på ul og sett at alt er bra med den vesle tulla som spreller i magen, så har vi plutselig fått andre ting å tenke på. Plutselig ble alt så nært forestående, og ikke minst så veldig virkelig. For øyeblikket tenker jeg på alt... Hva trenger vi av utstyr? Hva er absolutt nødvendig og hva kan vi vente med? Så nå må jeg, som virkelig er helt grønn på dette her, spørre dere som kanskje er litt mer erfarne, om et par råd.

Vi har bestemt oss for å begynne med barnevogn. Har sett på en Carena Free, for denne er så billig. Noen som har erfaring med den? Den vant visst en test for beste håndtak. Tålte -30 grader... Hjelper ikke meg så veldig mye det akkurat! ;)

Vi har ikke så fryktelig mye penger å bruke på vogn, men tenker på at det kanskje er lurt å kjøpe ny fremfor brukt pga garantien og sånn? Har vært litt på finn.no, men der vet man jo ikke hva man får... Kan noen der ute gi noen tips til hva jeg skal tenke på når vi velger barnevogn og hva vi må se etter?

Er veldig takknemlig for alt vi kan få av tips og råd. :)

Fortsetter under...

Hei,

Skjønner godt det er forvirrende og ikke godt å vite hva man skal velge. Syns det var en jungel der ute nå med 10 år siden sist vi kjøpte vogn.

Økonomi er selvfølgelig viktig, men du bør tenke på flere ting før du velger en billig løsning, det kan jo fort bli dyrt om kvaliteten gjør at dere må kjøpe en vogn til etterhvert fordi den blir ødelagt eller ikke er passe til deres bruk.

Hvor lenge har du planer om å bruke vognen? Skal den også være sportsvogn og kanskje sovevogn for barnet i barnehagen? Tror du at dere skal ha flere barn slik at den kanskje skal være i bruk i 4-6 år eller mer?

Vi har valgt å kjøpe en ny Teutonia Mistral sportsvogn med mykbag. Denne kan vi bruke til barnet er 3 år og bare supplere med en trille etterhvert.

Jeg kjenner ikke til Carena Free, men jeg kjøpte en Carenavogn til min yngste da han var ca 1,5 pga at jeg hadde lyst på en billig 3-hjuling og den var skikkelig dårlig kvalitetet - dette er jo 6 år siden så jeg husker ikke modellen, men det var penger ut av vinduet. Jeg brukte den på trass fordi jeg hadde "grini" meg til å kjøpe den, men angret veldig. den var vond å trille og ustødig.

Håper ikke dette var mer forvirrende, men mitt råd er i alle fall at billig ikke alltid er en god ide på en ting som skal brukes så mye som en vogn. I hvert fall ikke om planen er å gå masse tur + at den skal vare en stund.

Hvis dere har mulighet til å reise til Sverige og kjøpe vogn er det mye å spare på det pga kursen.

Lykke til med valget!

• 2 uker senere...

heisann.Ser du er på jakt etter vogn, og jeg har en Teutonia Mistral også, som j skal selge.

Den er fra 08 og svært lite brukt da j har flere vogner og lider av vogndilla, hehe!

Betalte 6500 for den og selger den til 3000.

Følger m softbag, stormtrekk, bøyle og regntrekk.

Bor i Sarp, så gi meg gjerne beskjed hvis du er innteresert.

Jeg kjøpte vogn på finn.no da jeg fikk nr.1. Jeg holder til i oslo/akershus og kunne kjøre og kikke på vognen før jeg kjøpte den. Det ble til at jeg kjøpte en brukt Simo til 2000,- som jeg var kjempefornøyd med. Hva som passer for deg er vanskelig å si for meg, men tenke på ting som:

-"skal jeg ha vognen mye inn og ut av bilen?" - da kan det være greit med en liten og lett en (f.eks Simo er ganske tung og litt slitsom og laste inn og ut av bil)

-"går jeg på butikken og handler med vogn?" - greit å ha en vogn med masse plass til last under osv osv

Ellers tror jeg mange kjøper vogn etter hva de synes er pent/stilig:)

I det hele tatt kjøpte jeg mye brukt på finn.no. Det eneste jeg kjøpte nytt var pose til vognen, dyne (sydde trekk selv), bilsete og stellematte. Ellers arvet jeg litt fra rundt omkring og handlet brukt. Det er mange penger å spare. Lykke til med shopping!

Jeg har også hørt av venninner som sier det samme at,det som er viktig er det med ut og inn av bil,om du bor i byen el på landet....3 viktige ting særlig var: lufthjul da kommer man frem hvor som helst, bra fjæring og kombi.

Det kommer iallefall jeg til å se ut ifra.....lykke til,det er ikke lett...skjønner deg godt,er der selv...og det er jammen mye å velge i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...