Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 i mitt første svangerskap svevde jeg på skyer av lykke. jeg følte meg som verdens lykkeligste jente! nå er jeg gravid med andremann. ble gravid bare et halvt år etter førstemann kom. er nå 18 uker, og jeg klarer ikke glede meg over dette svangerskapet. og jeg syns at det er helt helt forferdelig at jeg ikke er glad. hadde en veldig traumatisk fødsel forrige gang, som endte med katastrofesektio, og jeg tenker veldig på fødselen. og gruer meg forferdelig til den dagen kommer. jeg gråter mange ganger daglig, og sliter veldig med dårlig samvittighet ovenfor den lille i magen. alle snakker med meg om hvor koselig det er at jeg er gravid, og om vi har tenkt på navn, om jeg gleder meg osv, og jeg klarer ikke forholde meg til det. later som om alt er greit til de fleste, men må bare gå for jeg begynner å gråte. jeg klarer ikke snakke om dette uten å begynne å grine. og jeg syns at det er så forferdelig å ha det sånn. og jeg er redd for at jeg ikke kommer til å glede meg over barnet når det kommer. og det er marerittet mitt. jeg vil være glad for dette, jeg vil syns at det er koselig at det rører seg der inne, jeg vil sveve på de samme skyene jeg svevde på forrige gang.. men jeg klarer ikke. og jeg er så redd for at det skal skje noe med den lille i magen, for da kommer jeg til å få så utrolig dårlig samvittighet for at jeg føler som jeg gjør.. huff, vet ikke hvorfor jeg skriver her inne jeg. men må bare få det ut.. og kanskje noen har kjent på de samme følelsene. har snakket med mine nærmeste om dette. og de sier at det er lov å føle det sånn, men at det vil bli bedre. og det vet jeg at det gjør. en gang, men jeg vil føle det bedre nå. jeg vil ikke ha det sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå