Gå til innhold

Vielse på stranden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min forlovede skal gifte oss på en strand, men jeg hørte at vi må først vies i en kirke for å så ta "vielsen" på stranden der vi vil ha bryllupet vårt. (Dette er i norge) Har noen andre hørt om dette? Håpte på å få en prest til å holde vielsen på location slik det ble mer spesielt for vår del. Jeg føler at hvis vi har to vielser så blir den andre bare for "show" og det er ikke det som er meningen...

Hva tror dere?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg lurer også på dette så jeg dytter den opp...

• 2 uker senere...
Skrevet

Så lenge det er en perst som vier dere på stranda så skal da ikke det ha noe å si, syns det høres rart ut at dere må ha kirkebryllup da dette jo er valgfritt men dere må ha en godkjent prest som foretar vielsen pluss forlovere. Forstod det sånn at strand vielsen skal finne sted i Norge. :)

Syns dette høres vakkert ut å ønsker dere lykke til, har selv lyst på utendørs bryllup noe som er litt mer minnerikt, så får se hva det ender opp med... Ploppe ut andremann her først så ;)

Skrevet

Perst skal vel være PREST gitt.... He he he he he he :0)

Rettelse av meg selv :0)

• 2 uker senere...
Skrevet

Med vielse gjennom humanetisk forbund kan dere ha sermonien hvor dere ønsker selv, og det er gyldig, trenger ikke kirke/byfogd-sermoni i tillegg. Minst en av de som gifter seg må være medlem.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...