Drømmemagen Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 http://www.eurosurveillance.org/ViewArticle.aspx?ArticleId=19118 Kort sammendrag: Vaksinedekningen har vært synkende de siste årene i Frankrike og ligger nå på under 90% (dvs. ikke tilstrekkelig for herd immunity). Antall rapporterte mesling-tilfeller de siste 3 årene: 2006: 40 2007: 44 2008: 579 (adm. noen som ser en trend her??) Vaksinestatusen var kjent i 548 av tilfellene. Av disse var 88,5 % uvaksinerte og ytterligere 9 % var ikke fullstendig vaksinerte. De resterende (2,5 %) hadde mottatt 2 doser. Utbruddet hadde sitt opphav i religiøse grupperinger (adm. ikke ulik de "religiøse" tendensene man finner her inne). Resultat: 110 måtte legges inn på sykehuset (19%). 1 uvaksinert jente døde. Synes det er greit med faglig debatt rundt vaksiner og at det kontinuerlig forskes på sikkerhet og reduksjon av bivirkninger. Synes derimot at store deler av "bidragsyterne" her inne er utrolig arrogante og tydeligvis mangler grunnleggende kompetanse om vitenskapelig metode. Debatten her inne, med unntak av Sunnmamma som forholder seg til anerkjente publikasjoner som faktisk har gjennomgått peer review og som støttes av metastudier, er basert på regelrett ukvalifisert synsing Et par hederlige unntak fra anti-vaksine-siden finnes riktignok, men disse er absolutt i mindretall.
mamma-x-3 Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Vi hadde meslinger etter tur, vi barn på 70-tallet. De fleste av oss - så godt som alle - lever godt og er sunne og friske i dag. Jeg husker høy feber, en omsorgsfull mor som stullet og stelte og masse sunn "sykemat" i en uke. Og ingen hysteristemning som vi har i dag! Det er en alvorlig sykdom, og jeg vet at risikofaktorer er der. Som med de fleste av barnesykdommene. Det er likevel ganske så trygt for norske barn å få denne sykdommen. Er barna normalt sunne og friske fra før, hadde jeg ikke vært bekymret i det hele tatt. Våre mødre var da ikke så hysteriske som vi er blitt? Barnesykdommene var en del av hverdagen da. Vi tåler dem! Stopp dommmedagstalene! Se på tallene. Immunforsvaret vårt fortjener mer støtte! Vi blir sunnere og sterkere etter barnesykdommer. Bare synd vi ikke får tak på dem lengre.
Drømmemagen Skrevet 22. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2009 Ja, se på tallene.. 19% av de som ble angrepet, måtte legges inn på sykehuset. Dette er et ganske høyt tall, synes du ikke? Levestandarden i Frankrike burde ikke være så veldig forskjellig fra vår, eller hva? Selv om 19% er et ganske høyt tall, var det fortsatt 81% som ikke trengte innleggelse. Det går som oftest bra, uansett om man vaksinerer eller ikke. Det dagens forskning imidlertid viser, er at risikoen for uheldig utfall er STØRRE hvis man unnlater å vaksinere. Barnedødeligheten var større da vi vokste opp, men våre mødre hadde ikke den overflod av informasjon som vi har idag. Derfor tenkte de heller ikke noe større over det. Støtter deg imidlertid i ønsket om kontinuerlig forskning for å gjøre vaksinene stadig bedre.
Helseinterressert Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Bintang, Å ikke være vaksinert mot meslinger er ikke det samme som å være uvaksinert. Den døde kan derfor godt ha vært svekket av andre vaksiner. Saken viser at også spedbarn rammes som normalt ville vært beskyttet gjennom morens morsmelk om moren hadde gjennomgått sykdommen. Etter vaksineinntoget ser det nå ut til at meslinger rammer hardere og voksne mennesker i større grad. Saken viser også at selv 2 doser ikke virker og at det nå kan snart ligge til rette for å kjøre 3 doser. Dette er meget innbringende pengemessig sett. Vaksinefarene sier saken ingenting om: "Japan forbød MMR-vaksinen i 1993, og krybbedøden stupte med 80 prosent. Forskere fant ut at krybbedøden skyldes at ryggmargen i nakken blir vridd i mageleie, og at lungenerven som kommer ut fra fjerde nakkevirvel blir avklemt og barnet kveles. Vaksinene gjør at ryggmargen i nakken hovner opp, og det oppstår ren plassmangel. Dette gjør vaksinen til den primære dødsårsak, mens mageleie og vridning av nakken, som er helt naturlig, blir sekundær dødsårsak og uløser Sudden-Infant-Death (SID) - krybbedød. (Viera Scheibner) Dr. Viera Scheibner er australsk seniorforsker og en av verdens fremste motstandere av vaksiner, og har viet hele sitt liv mot vaksineskammen. Hun skriver om MMR-vaksinen: ”Den dynamikken som fins mellom Autistic Syndrom Disorder (ASD) og MMR- vaksiner i Japan, viser en helt klar sammenheng, nemlig at introduksjonen av MMR-vaksinen i 1989, ble etterfulgt av et høyt antall ASD (85.9) og et tilsvarende fall i antallet av ASD, ved nedtrapping av bruken av MMR-vaksinen i 1990-3 (ned til 55.8).”
mamma-x-3 Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Det går som oftest bra! Det er nettopp det som er poenget. Folkevettet våre mødre satt med var grunnleggende riktig! Å stole på at vi klarer brasene med nok pleie, kjærlighet og omsorg - med utgangspunkt som er optimale i seg selv: gode sanitære forhold, riktig mat, rent vann og høy levestandard. Vi har suverene sjanser med vårt eget immunforsvar til å klare oss. Heller å stole på eget imunforsvar enn å la seg injisjere med stoffer som kan føre til skader og tilstander langt fra "sunnheten" vi streber slik etter å oppnå. Vi velger heller bort vaksinene, vi.
Drømmemagen Skrevet 22. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2009 Helseinteressert, finner samme sitatet fra Viera Scheibner i linken under: http://8858.vgb.no/2007/06/18/sykdomsbekjemper-eller-dodsmaskineri-del-2/ Virkelig imponert over kildekritikken din.... Hvor i alle dager har du hentet resultatene fra Japan? Foreslår at du leser litt flere publiserte artikler og bruker litt mindre tid på avskrift fra utvitenskapelige konspirasjonkilder. Det forskes forresten også på krybbedød her i Norge (doktoravhandling til rettsmedisiner Arne Stray-Pedersen). Merkelig at han ikke engang vurderer vaksine å være en kredibel årsak? Eller kanskje du burde opplyse ham? Hvis du orker å lese en vitenskapelig artikkel vedr. krybbedød i Japan, kan du jo begynne med denne: Sudden infant death syndrome in Japan 1995–1998 T. Fujita, Department of Epidemiology, National Institute of Public Health, 2-3-6 Winami, Wako-shi, Saitama 351-0197, Japan Available online 28 May 2002. "The mortality rate from SIDS was 0.388 SIDS deaths per 1000 live births. Based on multivariate analysis using Poisson regression model, risk factors associated with significantly increased SIDS rates included low birth weight, being a male infant, young maternal age, late birth in multiparity, maternal stillbirth experience, residential region of Kyusyu, Tokai or Hokuriku, and employment status as “unemployed or unknown”."
pusseluskan Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Vettugt av deg,Bintang. Mange her inne glamoriserer meslinger,husker mors omsorg etc.... det er vel fordi de ovelevde. Min søster hadde meslinger på 80-tallet. Hun var kjempesyk i en mnd. Fikk både bronkitt og lungebetennelse i sykdomsforløpet... Min datter er vaksinert,selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 alle jeg kjenner var vaksinerte, alle jeg kjenner fikk meslinger, alle jeg kjenner overlevde og ingen fikk men. for å være helt klar på dette med meslingevaksine; den skal gi 90% av de vaksinerte full immunitet etter 1 dose...denne immuniteten skal vare i 20 år. de resterende 10% er en annen sak. jeg er født på 70 tallet, de som er født utover på 80 tallet har ikke naturlig immunitet i like høy grad, når disse får denne sykdommen blir de mye sykere fordi de er voksene og spedbarna dems er heller ikke beskyttet. meslinger er ikke farlig for normale mennesker, komplikasjonene man kan få etterpå er stort sett relatert til bakterielle etterpåsykdommer, holder man seg i ro når man er syk og har respekt for dette skal man være veeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig immunsvekka før man stryker med eller får hjernebet eller dette senvarianten av sklerose i hjernen. det er tydeligvis en enorm kampanje med tanke på mmr og hpv om dagen. det disponerer iallefall for at jeg holder meg langt unna disse to.
Drømmemagen Skrevet 22. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2009 Hvor har du det fra et meslinger ikke er farlig for "normale" mennesker?
mamma-x-3 Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 De som har gjennomgått meslinger kommer styrket ut av det. Heller det enn de ulmende ettervirkningene av selve vaksinen. Vi velger mellom to onder her. Jeg har valgt min side! Du tydeligvis din. Jeg vil bare at alle foreldre skal vite at det er tvil rundt vaksinene. Les/lytt/sjekk hva som estår på spill! Vi MÅ ikke vaksinere. Det virker bare slik på måten tilbudet blir presentert. Det er et tilbud - ikke en ordre. Heldigvis!!!!!!!
mamma-x-3 Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 "...Hun var kjempesyk i en mnd". Kjempesyk er kanskje ikke ikke så dumt. Hun ble frisk igjen - med styrket immunforsvar - og immunitet mot Meslinger for livet!. Det er langt bedre enn: Allergi/astma/eksem/autisme/ADHD/ immunrelaterte forstyrrelser resten av livet... pga Vaksinering... Vi har et valg! Sjekk alternativene....
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 bintang, jeg vet at meslinger er en helt grei sydkom å få dersom man har normal helse, ikke noe skummelt i det hele tatt. kjenner du noen som døde av det eller ble syke for livet.. fortelle gjerne, jeg er veldig nyskjerrig. skjønner du ikke at de vil at flest mulig skal vaksineres???? de tjener penger på det samt at det bra for "økologien".
mamma-x-3 Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 Enig i dette. Vi har aller beste forutsetninger for å klare oss gjennom Meslingene med en normalt god helse. Det visste mødrene våre. I dag skremmes mødre vettet av seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå