BettyBoob Skrevet 22. april 2009 #26 Skrevet 22. april 2009 hold deg unna linja 2 ovenfor tveita, dvs haugerud, trosterud, lindeberg, furuset, ellingsrud linje 5 er også ikke å anbefale ovenfor hasle er selv oppvokst på Godlia, mellom skøyenåsen og oppsal - en oase )
Gemini7 Skrevet 22. april 2009 #27 Skrevet 22. april 2009 Talen i tråden er glassklar: Tonsenhagen (og Årvoll) går igjen hele veien, og jeg kan ikke være mer enig! Jeg bor selv på Tonsenhagen men trodde strengt tatt ikke dette ble regnet som Oslo øst, men nord? Jeg har ihvertfall hele tida trodd at jeg tilhørte oslo nord:) ikke at det ahr noen betydning for meg at all, men vi bor jo vegg-i-vegg med Grefsenkollen og går til Grefsen på 10 minutter, og det er jo så definitivt ikke østkant! vel- åkke som; du finner knapt et bedre sted å slå deg ned med unger i oslo. Tonsenhagen er som en egen liten grend i byen, et grønt, lite, avgrenset, stille område med torg, badedam og marka bokstavelig talt utenfor døra. Vi har skogsturvei/skiløype på vinteren 20 meter fra inngangsdøra vår! Og slalåmbakke rett ved. jeg mener tonsenhagen har et helt annet preg enn Årvoll, mye pga beliggenheten da, helt på toppen, er liksom så avskjermet og rolig hjørne helt ved skoggrensa. Derfor lette vi desp etter leil på T, var på minst 25 visninger! Snakket med en megler på Veitvet en gang (som selv bodde på Veitvet), og fortalte at vi lette på T. Han sa; Tonsenhagen! Alle skal dit, akkurat som om Veitvet ikke er like bra! Tonsenhagen er jo der vestkantfok kjøper leil til ungene sine når de ikke har råd på vestkanten, skal liksom være så mye bedre. " Men faktum er at det er et hav av forskjell på miljøet og omgivelsene på tonsen og veitvet. Som du forstår: jeg kunne ikke anbefalt det sterkere, trives så godt her!! Kjempebra barneskole også, helt i skogkanten. Bakdelen er at det er blitt temmelig dyrt her de siste årene. Ligger i overkant av 2 mill for en treroms, opp til 2.5 på det verste! Men har roet seg noe nå. Rekkehus for ca 4.3...
husmus &2 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #28 Skrevet 22. april 2009 Jeg har aldri i mitt liv hørt at Tonsenhagen er der vest forsvinner når de har dårlig råd. Men men. Jeg er ekstremt fordomsfull fordi jeg er født og oppvokst på Majorstuen, men har vi råd til å kjøpe noe her. Nope. Jeg vil ha litt mer for penga og da blir det øst. Jeg har alltid trodd at Lamberseter var kjipt så det er jo morsomt å se at det blir anbefalt. Vi skal se på en perfekt leilighet der. Det som er synd med øst er at blokkene er så fryktelig stygge. Men men. Takk for tips, supert!!!!
Gemini7 Skrevet 23. april 2009 #29 Skrevet 23. april 2009 Ikke jeg heller! (hørt det før)- men megleren påsto nå det. Blokkene på Tonsenhagen er ikke så stygge synes jeg da, lave 3-4 etg og "hyggelige", ikke sånne samlinger av massive kolosser som man finner andre steder i byen:)
Leeloo76 Skrevet 23. april 2009 #30 Skrevet 23. april 2009 Anbefaler Etterstad, sentralt og kort vei til kollektiv (rett ved Helsfyr, 4 baner går forbi + masse busser). Vi bor midt på sletta, og der er det stille og rolig (hadde det ikke vært for noen store trær hadde jeg hatt fjordutsikt . Har inntrykk av at mange som bor der har bodd der siden det ble bygget Det er 5 min med bane til Oslo S og flybussen går derfra. Det er mange barnehager i området, og det åpner tre nye snart, så det blir kortere venteliste enn det har vært Du går ned til sentrum på 15-20 min. Ellers kikket vi på leiligheter på Lambertseter/Manglerud, og det så også ut til å være fine områder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå