husmus &2 Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Jeg trenger litt tips fra dere om hvor det er ok å bo på østkanten i Oslo. Da tenker jeg fra Tøyen og utover. Altså Kalbakken, Ellingsrud osv. Har dere noen tips? Jeg er utrolig lite kjent siden jeg sjelden beveger meg utenfor Majorstua så tips mottas med stor takk. Spesielt angående miljø osv.
Gjest Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Kalbakken er bra, siden du nevner det; Høybråten og Gamle Stovner også, Refstad, Tonsenhagen. Flere av disse stedene finner du en heldig miks av eneboliger og blokker, med fine uteområder, kort vei til sentrum og ditto til marka. Refstad, Årvoll, Tonsenhagen er i tillegg innenform bomringen.
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Gamle stovner og Furuset er veldig fine områder :-)
Gjest Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Ja, gamle Stovner, Høybråten, Tonsenhagen er fine områder. Vi bor på Ammerud, helt OK her - 10 min å gå til badevann, 5 min til t-bane. Men drømmer om å kjøpe hus, så vi vil flytte også da:P
-carina- Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Jeg mener nå å ha hørt at Furuset har dårlig rykte jeg da... Vi bor på Stovner og trives her. Men her er det tre barneskoler. Om du flytter ut hit så pass på at du sogner til Vestli eller Stovner barneskole, ikke Rommen... ;o) Det er mange fine plasser i Grorud-dalen, i blant virker det som om det ikke er mange metrene som skiller de allrighte plassene fra de mindre allrighte plassene... )
engajente Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Vi stortrives på Veitvet, masse barnefamilier i rekkehus området.
husmus &2 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2009 Så bra! Hører gjerne fra fler. Har også hørt at Furuset er så som så....
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 'Huff. furuset er grusomt. Ville evt tenkt på Skøyenåsen, Nordstrand, Bøler, IKKE bogerud og skullerud.
Frukten og To små Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 vi bor på furuset, ingen sted vi skal bo om 5 år! sier sitt, har bodd her i et år og kjenner jeg er lei allerede.. konstant bråk, møkkete og masse søppel, barneskolen er det ingen etnisk norske på hele første trinnet... (vi bor i nærheten av senteret). vi tenker mye på å flytte til høybråten, utrolig flott der borte. refstad er fint gamle stovner gamle grorud nedre kalbakken alle disse områdene virker rolig, har tomannsboliger og eneboliger til en fin pris.
Kåre Moradi Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Ville valgt Nordstrand, Lambertseter, Bøler, Tonsenhagen eller Årvoll
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 Hvorfor vil du flytte fra Majorstuen? Et av de beste områder i Oslo, hehe... Har inntrykk av at Oppsal er et greit område hvis du vil flytte østover, evnt Hellerud. Har bodd i det strøket før, og det var helt greit der da. Men det var før ungene kom, så kjenner ikke til bhg eller skoler.
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 østkanten trenger jo ikke være helt oppi ghettoland da.. mange fine steder, som er relativt sentrumsnære: Etterstad, helsfyr, ensjø, vålerenga, kampen! evt også østensjø
Dunder Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 Jeg er ikke spesielt glad i Groruddalen (UNNTAK: Tveita, Tonsenhagen. Årvol, der virker det okl). Jeg foretrekker Manglerud, Lambertseter, Oppsahl, Bøler osv. Men Groruddalen er billigere. Det er også billig på Homlia, og ettersom det ligger nydelig til nærme sjøen ville jeg valgt det før grpruddalen.
Mor Løvehjerte Skrevet 22. april 2009 #14 Skrevet 22. april 2009 Tonsenhagen er av egen erfaring mitt stalltips! Nære marka, egen badedam for barna (med adgang for voksne så klart), fotballbane, flotte Årvoll gård med hester, høner osv. Slalombakke, barneskole rett ved marka, fin blanding av blokkbebyggelse, rekkehus og eneboliger. Godt kollektivtilbud (kjapt ned til sentrum), nok nærbutikker osv.
Gjest Skrevet 22. april 2009 #15 Skrevet 22. april 2009 Har bodd på Lambertseter,og der er det veldi fint. Oppsal er også fint,dit har vi lyst til å flytte når vi skal selge leiligheten nå. Bor i Groruddalen nå,og trives ikke så veldig godt..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. april 2009 #16 Skrevet 22. april 2009 hehe, heia husmus, er du inne og skravler her du også Har også hørt at Tonsenhagen, Årvoll skal være OK, ellers ville jeg nok ikke flyttet til Groruddalen selv, med tanke på ungdomsmiljø, skoler osv.. Sjekk ut Lambertseter også, der tror jeg det er mange barnefamilier og ålreit miljø. Men hvorfor ikke ta den helt ut, og flytte ut i Akershus, ala Oppegård, Kolbotn? Går jo like fort inn til sentrum, hvis ikke fortere? Føler meg litt tryggere på skole, oppvekstmiljø der ute, men det er kanskje litt fordomsfullt?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. april 2009 #17 Skrevet 22. april 2009 ..og Skøyenåsen, Abildsø er vel også ganske bra?
Gulosten™ Skrevet 22. april 2009 #18 Skrevet 22. april 2009 Vi bodde på Manglerud, men måtte flytte til Lambertseter da boligprisene ble litt drøye, og nå gleder vi oss stort til å flytte tilbake til Manglerud Barnehager, skoler, t-bane, busser i hopetall, kort vei til Østensjøvannet, 6 1/2 minutt med bil til Oslo S, 12 med banen. Innafor bomringen er det og. Ville sett litt på det med bomringen, det koster mer enn man aner... Tror vi er oppe i 7-800 kroner i måneden nå, etter at de la om systemet :S Skøyenåsen/Oppsal er også fint, Ensjø, Kampen/Vålerenga (er såå fint i de småhusene på Kampen), Tonsehagen, Årvoll osv er kjempekoselig. Både Furuset, Lindeberg, Veitvet, Stovner, Lambertseter (Nordstrand) og Søndre Nordstrand er utenfor bomringen. Det hører jo til sjeldenhetene at vi hører om bråk her i Nordstrand, mens oppe på Grorud og Stovner hører man oftere om ran, knivstikking og drap. Jeg føler meg veldig trygg på Lambertster og Manglerud, og når vi får bygget kommer vi aldri til å flytte (skal bygge ved siden av svigers).
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 22. april 2009 #19 Skrevet 22. april 2009 he he he, dulosten da ;o) Har bodd på Manglerud, trivdes utrolig godt. Vi flyttet fordi vi ville ha noe større. Nå bor vi på Søndre Nordstrand. Mortensrud, Dal, Brenna og Klemetsrud er fine steder med mye natur og tbane inn til byen. Jeg ville styrt unna lofsrud og den veien... Det bygges masse nytt rundt her, mange barnefamilier, gode barnehager og skoler. Ungdomskolen har nok fått et helt annet miljø når barna våre er store nok til å begynne der + at det ble nok mye forandret etter at det ble ny ungdomskole på Bjørndal. Greit nok at vi er utenfor bommen, men det er gode shoppingmuligheter hvis man ikke vil til byen også. Er ikke mange minuttene til Ski storsenter, Vinterbro og Kolbotn.
£adybird Skrevet 22. april 2009 #20 Skrevet 22. april 2009 Vi bodde på Linderud før. Aldri igjen. Jenta vår var den eneste norske jenta på avdelinga i bhg. Nå bor vi på Oppsal å stortrives her. En mer jevn blanding av nordmenn og utenlandske (langt ifra overtallige). Rolig område, nært marka, innafor bomringen. Ikke langt fra østensjøvannet. Mange barnefamilier. Å det blir bare flere. De eldre blir borte og unge kommer inn... Vi har aldri hatt det bedre:) Er meget fornøyd med at vi valgte Oppsal:)
Emil & Røra Skrevet 22. april 2009 #21 Skrevet 22. april 2009 Litt morsomt å lese. Har vokst opp på Nordstrand i den tiden da Lambertseter i hvertfall ikke ble regnet som Nordstrand (men nå er det jo i samme bydel). Lambertseter var skikkelig beryktet da =) Lambertseter er blitt et skikkelig bra sted å bo med barn nå Men: Bråk det er det overallt. På ungdomskolen på nordstrand hadde politiet kontortid. Dopen fløt og nynasistene florerte mens foreldrene var bekymret for "byvankerne" som kom fra groduddalen. Man må vel kanskje bare velge seg "type bråk".
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. april 2009 #23 Skrevet 22. april 2009 hehe, godt sagt;) Bråk er det vel i en eller annen form allesteder kanskje!
Gjest Skrevet 22. april 2009 #24 Skrevet 22. april 2009 For all del,styr langt unna Furuset! Var en kjempefin plass for noen år siden....men nå er det IKKE særlig mye å skryte av. Jeg syntes Manglerud,Østensjø,Hellerud,Oppsal,Teisen er fine områder når man har barn Hadde nok også styrt unna Stovner,Vestli,Haugerud,Lindeberg,ellingsrud Lykke til :0)
Lille Sniff Skrevet 22. april 2009 #25 Skrevet 22. april 2009 Tonsenhagen, Årvoll, Risløkka er bra steder, blandet bebyggelse, kort vei til sentrum, grønarealer, badedam, Årvoll gård, slalombakken, marka, skil/turløyper osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå