lengter daler ned i skjul... Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 skal jeg gi hipp 2 isteden for hipp 1 etter babyen er 4 mnd?
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Nå styrer vi med NAN, da, men det er kanskje samme greie? Vi begynte med NAN2 da poden begynte med grøt i tillegg til mme, da var han 4 mnd.
Guttemamma75 Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Du skal fortsette med hipp 1, IKKE gi hipp 2. Hipp 2 er ikke morsmelkerstatning men tilskuddsnæring og har mye mindre engeri innhold enn hipp1. Hipp 2 tilsvarer mer til nan 3 som skal brukes i overgangen mellom morsmelkerstatning og vanlig melk..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 22. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2009 oi! jeg har gitt han hipp 2 i en uke nå, og grøt morgen og kveld, han er 7 mnd. kanskje han har vært sulten da stakkar. han må få det i natt og, har ikke annet hjemme nå.
Guttemamma75 Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Det går nok helt sikkert fint, spesielt ettersom han er så stor.. Bare få kjøpt rett sort i dag du.... Mange som har gjort den feilen der og det er idiotisk at hipp kaller det hipp 2 når de vet at det finnes en stooor produsent av erstatning som kaller sin "over 4 mnd" ernæring for nan2.... Eller kanskje man kan snu på det og skylde på nestle.. Anyway, bare fortsett med hipp 1 du, hipp 2 kan du begynne med når han skal gå over på vanlig melk..
Lemonia Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Hipp 2 er tilleggserstatning. Det vil si at den ikke skal brukes i stedet for Hipp 1. Du skal alltid bruke Hipp 1 når barnet får et rent mme-måltid. Hipp 2 bruker du når barnet skal drikke melk som tillegg til et måltid fast føde, f.eks. til grøt eller brødskive slik voksne ville drukket kumelk. Håper det var mer oppklarende. :-)
1 stor,1 liten og 1 bitteliten Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Du har alt fått gode svar her ser jeg;) Jeg lurte også på det samme med barn nr 2, heldigvis hadde jeg en opplyst helsesøster som kunne svare meg på det:)
sommerfugler85 Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 ECO1 fra HIPP er for de aller minste barna, fra de er nyfødte. Den kan brukes så lenge man trenger MME. ECO2 er fra barn fra fire månedersalder og inneholder mer stivelse. Man trenger ikke bytte ut ECO1 med ECO2 ved 4-måneders alder. Begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer. det sto det på http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=45
blomstre Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Til dere som svarer at hipp eco2 er en tilskuddsblanding, dette er ikke riktig. Hipp sin mme ble endret høsten 2008. Både HIPP, Småfolk, Nestle og Holle har et mme2 alternativ. De har inntil 2008 hatt forskjellige oppgitt bruksområder men i 2008 ble det foretatt noen endringer i forskriftene når det gjelder sammensetningen av morsmelkerstatninger og tilskuddsblandinger (slik at mme1 og mme2 skal være det samme for alle merkene). Dette har ført til at noen produsenter måtte endre innholdet i sine produkter samt endre produktnavn (hipp tok da eco navnet). Hipp eco2 er nå et mme2 alternativ på samme måte som Nan2 og ikke en tilskudsblanding slik som Nan3. MME1 (alle merker) er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke mme2. Det går fint an å bruke mme1 hele mme perioden. Dersom barnet imidlertid er småspist på grøt/mme1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke mme2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og mme1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til mme2. Ettersom eco2 kan mette mer så kan det også være et poeng å bytte til denne ved 4 mnd dersom babyen spiser mer enn 1 liter mme i døgnet over tid for å se om inntaket går ned da (gjelder ikke de andre merkene). Så de som har gitt hipp eco2 har altså ikke gjort noe galt, mme2 inneholder bare mer jern, og for eco2 så har de også tilsatt litt mer stivelse slik at den skal mette mer (ikke alle som opplever denne effekten). Vær obs på at det kan være andre blandingsforhold for en mme2, så husk å lese på pakken på nytt og ikke følge gammel vane når du bytter. Til HI, du trenger ikke bytte når babyen er 4 mnd. Når babyen er 6 mnd er det slutt på jernlageret, og hvis den da er finspist på grøt og mme så bør du bytte til hipp eco2. :-)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Det står jo morsmelkerstatning på pakken, så da kan det jo ikke være tillegsernæring.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Takk, blomstre, at du oppklarte denne misforståelsen. Begynte med Hipp Eco 2 for to måneder siden da tulla drakk mer enn én liter i døgnet. Den mettet mer. Kjente jeg ble helt kvalm inni meg da jeg leste at Eco 2 var en tilleggserstatning, og trodde at tulla mi hadde fått feil i to måneder. Skummelt å uttale seg når man ikke vet helt sikkert. Heldigvis ble alt oppklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå