jath Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Noen som vet noe om hvor god effekt en har av folsyre når man starter sent med det? Jeg begynte å ta Folsyre da jeg var 5 uker på vei? Jeg viste ikke at jeg var gravid, ikke helt planlagt denne gangen! Håper innderlig at det allikevel er med på å forebygge....
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Jeg vet bare det at sist jeg var gravid var jeg 8 uker på vei når jeg fant det ut, og tok da folsyre i 4 uker...og barnet mitt er i beste velgående!! Så det skader sikkert ikke! Har forresten hørt at i mange andre land nå så anbefaler de å ta folsyre under hele sv.skapet, basert på nye undersøkelser.
Mamsemums1 Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Samme for meg som forrige her, jeg fant det også ut i 8. uke sist gang. Tok folsyre litt av og på (jeg har gullfiskhukommelse, så glemte det i mellom!) og datteren min er frisk som bare det. Det er jo ikke slik at man MÅ ta folsyre for å få et friskt barn, men det minsker risikoen for ryggmargsbrokk og mangelfull utvikling av fosterets hjerne. Så bare fortsett og ta din daglige dose heretter. Alt er bedre enn ingenting :-)
jath Skrevet 22. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2009 Det var i grunnen bare dette jeg trengte å høre, så tusen takk for svar!!!! Skal nå helt sikkert klare å ta min daglige dose til glasset er tomt
babyjenta Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Jeg var 8 uker på vei da jeg kom til legen, og visste egentlig ikke om det med Folsyre før da. Legen ga meg det da, og brukte det noen uker, og jenta mi er frisk og rask Det går nok bra skal du se
Marie1980 Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Jeg fant ut på lørdag kveld at jeg er gravid, og dro til USA på ferie søndag morgen. Derfor dro jeg på apoteket her og kjøpte tablettene. Står på de at de skal tas hele svangerskapet. Og de inneholder alt man trenger av vitaminer osv også.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Hmm...folsyre er alt man trenger? Eller misforstod jeg nå? Jeg tar omega i tillegg, pluss litt vit c, og blåbær...
Marie1980 Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Det står på pakken at det er et komplett vitamintilskudd for gravide. Noe for hjernn og øynene til barnet også + de vanlige B-vitaminene og ande ting som er bra for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå