AccidentalMum Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Jeg har lest at nattamming er noe de venner seg selv av med etterhvert og at en bare skal la det gå seg til. Men jeg er alene og i den tiende måneden uten særlig søvn. Med eksamen for døren kjenner jeg at jeg allerede går på reservenervene. Er det noen triks for å hjelpe dem på vei? Jeg har forsøkt med vann, men da blir han irritert:) Har forsøkt å øke spisingen på dagen, men han er veldig bestemt og klasker meg på puppen hvis jeg prøver å mate når han ikke er sulten. Nå spiser han kl 7, 9, midnatt, klokken 3 og når vi står opp mellom 6 og 7. Er for øvrig ikke helt sikker på det mellom 3 og 7 for da har jeg som regel tatt ham oppi sengen min og pupp er tilgjengelig uten å åpne øynene. Håper noen har noen trix!
LapScouse Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Ut i fra profilen din antar jeg gutten din er 7 mnd. Jenta mi fikk mat samtidig som din, og med en vilter 2-åring i hus tok jeg kontakt med helsestasjon for råd- for jeg sov jo nesten ikke! Da fikk jeg beskjed (hun var 4 mnd) at hun var gammel nok nå til å sove igjennom natten uten mat (så lenge vektøkning er ok), så samme kvelden prøvde jeg nattavvenning. Det ble en natt med skrik, der jeg gikk inn til henne og sa at "nå er det natt" , "nå skal vi sove" etc. og siden har det gått helt fint! Hun vokner av og til, knirker litt, men sovner etter 5-10 min. Med eldste mann hadde vi denne avvenningen da han var 8 mnd, det tok en hel uke før han godtok det. Gav han vann i stedet for pupp, noe som var liiiiiite populært, men det funket. Så lykketil du..! Ikke vare-bare når du er alene heller. *kram*
vann123 Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Mitt triks er å la ham sove sammen med meg, så spiser han når han vil, og jeg får sove mye bedre.. Har tenkt å la det være sånn helt til jeg har energi nok til å ta en runde med nattavvenning. Min gutt er ett år nå, så jeg er en skikkelig slask :-)
Erisa* Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Det ble ikke noen automatisk avvenning her i alle fall. Når hun var 14,5 mnd tok vi en runde med nattavvenning, men frem til det hadde det vært ca som du beskriver. Når vi sluttet nattammingen ble forresten matlysten på dagen bedre:) Vet ikke om noen andre triks enn å ta kampen og ikke gi pupp, men det er greit å alliere seg med noen. Har du foreldre som kan hjelpe deg, for eksempel den første natta?
AccidentalMum Skrevet 27. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2009 Takk for svar! Gutten er 9,5 mnd nå og jeg har snart eksamen. Den siste uken nå har han begynt å tulle om natten også og skal ikke sove i det hele tatt (opp elleve og våken til tre om natten... ) så gode råd er hjertelig velkommen!!!! Mulig jeg bare må ta opp kampen ja. Jeg har bare mamma som jeg kan be om hjelp, men hun jobber over 100% selv så føler ikke det er helt "fair", tross alt jeg som fikk barn tenker jeg (og det tror jeg hun sier også )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå