Gjest eelis+spire Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Jeg kveles av fastlegen min, og har nå bestemt meg for å bytte. Men tingen er at jeg skulle vært hos legen så fort som mulig (skulle helst vært der i dag, men så var det jo den legen, da...), og jeg lurer derfor på om hvis jeg bytter i dag, gjelder dette byttet fra og med nå, eller må jeg "vente på systemet" en stund?
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Det er veldig enkelt å bytte fastlege på nett. Når du har valgt lege, mener jeg å huske at det står hvilken dato det gjelder fra. Det går ikke helt fra første sekund. Du kan jo starte med å gjøre det, altså bytte til den legen du vil på nettet, så kan du ringe aktuelle legesenter i morgen og si at du har satt deg opp der, og at du ønsker time. Kan jo hende du får time litt raskt hvis du forklarer at du har byttet fastlege? Selv om det ikke er gyldig helt med en gang? Lykke til :-)
mamma til fire små Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Når du skifter på nett, gjelder det fra den 1 i mnd etter . Hvis du bytter i dag så har du legen di ut april
Gjest eelis+spire Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Uff, jeg orker ikke mer av denne legen min. Jeg sliter en del med bekkenet, men når jeg kommer til henne og har VIRKELIG vondt, mener hun at det hele er psykisk, og jeg må bare slutte å klage. Tror dere jeg kan ringe et legesenter og få time der, selv om jeg ikke har fastlege der? Og kan en lege som ikke er fastlegen min skrive ut en sykemelding?
snuffe Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Du kan antagelig bytte fastlege i dag, og så ringe til den nye fastlegen og si at du har byttet dit og gjerne vil ha en time så fort som mulig. De bruker å være fleksible etter at byttet er gjort. Og det er jo uansett bare en drøy uke til byttet er gått gjennom.
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Hei. Vil bare gjøre deg obs på om du bytter fastlege så må man vist selv ringe den gamle legen/legekontoret og få de til å sende journalen din til den nye fastlegen. Jeg var ikke klar over det da samboeren min bytta lege. Fikk brev fra NAV om at fra .... (dato) var fastlege byttet offisielt og man kunne bestille time. Men da jeg ringte det nye legekontoret så kunne han ikke få time før gamle legen oversendte journalen, som ville ta noen dager, samt registrere den hos nye legen OGSÅ få time. Toppen av det hele var at dette var i påske uka og det game legekontoret holdte stengt. Da merket jeg hormonene kom ja Så om du bytter så husk og få journalen oversendt
Gjest eelis+spire Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Det var jeg ikke klar over, takk for at du sa det! :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå