LilleTrille med en tulle Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Jeg er så spent på alt dette med hår, øyne og hudfarge til babyen. Så jeg lurer på hvor fort vi kan se dette etter fødsel. Har hørt at de fleste babyer har blå øyne, selv personer med mørk hudfarge. Babyen vår får mest sannsynlig brune, men en liten mulighet for blå/grønne. Når kan vi se hva hun egentlig har? Uker eller mnd/år?
Neetamor-mednyspire Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 alle barn er født med blå øyne=) utrolig men sant.. tror det varierer hvor lang tid det tar før den endelige fargen kommer.. har opplevd at det tok 3,5 år før den endelige fargen på øynene kom.. men stortsett så kommer nok den endelige fargen iløp av 1 år.. håret kan endre seg.. noen er født mørke, men blir lyse og omvendt..
Gjest Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Vår eldstegutt ble født med mørkeblå øyne som etter noen uker ble blå-blå. Da han var rundt 2,5 ble de plutselig blå-grønne og det er de fortsatt (6,5 år, ser grønne ut når han går med grønne/røde klær og blå når han går med blå/sorte klær, helt sprøtt). Mellomste ble født med ganske blå øyne, så ble de nesten litt lyst blå innerst mot pupillen og med mørkeblå rand. Nå er han 4,5 år og siste måndene har den lyseblåfargen blitt mer grønnlig. Trodde ikke det gikk an å endre farge når de var så gamle, men tydeligvis.
chiquetita Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Jeg har en med brune og en med blå og jeg var aldri i tvil om at den med brune hadde brune. Om de var blå så var de veldig mørke og endret til brune veldig raskt. den med blå var jeg også sikker på at hadde blå og kom til å ha blå resten av livet helt fra starten.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 jenta vår hadde veldig mørke blå øyne ved fødsel, og ble fort litt ubeskrivelige..ble mer og mer grønne for så å gå over til mer brunt ved 1 års alder..har nå samme farge som faren:brune innerst med grønn ring ytterst;-) jeg har blå, og er spent på hvordan farge nr 2 får!
2 blå :-) Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Gutten vår hadde blå øyne da han ble født som alle andre og jeg var sikker på at di skulle være blå. Di ble bare mer blå for hver uke som gikk. Men i dag er han 4,5 år og har mørke grønne øyne. Kan tenke meg forandringen kom i 3 årsalderen i hans tilfelle. men tror det varierer veldig..
nr 2 i oktober? Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 småpia vårres har hatt en ubestemmelig blå-brun farge siden hun var født, og har enda ikke fått en bestemt farge (hun er 2 år om 4 mnd)
meg & to små vampyrer Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Det stemmer forresten ikke at alle barn er født med blå øyne. Min nevø ble født med veldig tydelig brune øyne. Vår sønn fikk tydelig brune øyne ganske tidlig. Rundt 3- 4 måneder. Og slik er de ena, knallbrune.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 At alle blir født med blå er tull, for datteren min ble født med nesten sorte øyne, det var ikke tvil om at ville bli brune, men nå er faren hennes fra Brasil, og selv er jeg ganske mørk, øynene hennes har aldri hatt snev av blått i seg. Men det merkelige er at hun har ganske lyst hår og er helt lys i huden. Selv har jeg mørkt brunt hår, pappaen hennes har sort hår, og mine foreldre har begge sort hår, begge sett med mine besteforeldre har sort og mørkebrunt hår, og hele bf´s familie har sort hår.. Men Emma har lyse brunt hår, med naturlige blonde striper.. Så hårfargen hennes skjønner jeg meg ikke helt på, men vil tro at den blir mørkere når hun blir eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå