Gå til innhold

Putter barn med kløe og utslett i en bås..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært hos MANGE forskjellige leger med minste gutt på 3 år.

Ingen har noe mere lurt å fortelle oss enn dette er atopisk eksem, lev med det!

Kremer vi har fått mot atopisk eksem virker ikke, det skjer ikke noe fra eller til om vi smører med apolar eller elocon.

Det er vansklig for oss å godta en diagnose som ikke stemmer overens med plagene. Dette er ikke en klassisk atopisk hud som er tørr eller har utslett på de klassiske stedene.

Oppsøkte derfor alternativ behandling.

Det har blitt store endringer i kostholdet og han får akupunktur mot kløe. Gutten er som ny:-)

Endringene i kostholdet er helt uavhengig av allergitester som prikktest og blodprøvetest.

For øyeblikket er jeg veldig sint på legestanden som er så trangsynte at de har latt oss gå hele denne veien gjennom medisiner og sykehus- innleggelse, for så at vi skal finne ut på egenhånd at atopisk eksem er mere komplekst enn at det bare er til å leve med!

Så jeg vil råde andre i samme situasjon til å huske på at klassisk skolemedisin bare legger et lokk over plagene, de fjerner ikke grunnen til at eksemet har oppstått.

Lykke til!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at dere her det bedre nå.. ikke lett med disse legene.

Det tok lang tid med mine unger før jeg sto opp mot vår spesialist og ikke aksepterte den dårlige fremgangen i behandlingen hans .

Da hadde desverre ungene gått i mange år med kraftig eksem.

Jeg trodde på legen vår og at han gjorde alt i sin makt for at mine barn skulle bli bra. Hadde han bare henvist oss videre til Voksentoppen før...

Har lært at en bare MÅ stille spørsmål og stå på !!!!

Skrevet

Hei Paddin!

Hva gjør de på Voksentoppen?

Har dere vært innlagt?

Snakket med en sykepleier som hadde jobbet på voksentoppen, hun var veldig formet av klassisk skolemedisin,Så hun sverget til sterkere medisiner, kortison i tablettform i tillegg til salve. I tilleggg til våre nesten uavbrutte antibiotika kurer pga infeksjon i sårene.

Vi fortalte at eksemet ble verre når han spiste enkelte matvarer, men hun mente det ville være for tungvint å finne ut alt han måtte reagere på fremfor å medisinere. (han hadde ikke slått ut på allergitester)

Av den grunn mistet jeg all tillit til Voksentoppen, men jeg har jo ikke vært der, og det er jo kjempefint at dere fikk hjelp der.

Lykke til videre:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...