saa09 Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Hvor lenge etter utskrapningen har dere fått beskjed om å vente med å prøve??
firren Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Jeg hadde en MA oppdaget i uke 8 med utskraping den 10. mars. Embryoet hadde nok stoppet utviklingen allerede i uke 6. Gynekologen jeg gikk til sa jeg burde vente en mens, men da jeg kom til sykehuset for utskraping, sa overlegen på gynekologisk avdeling der at jeg kunne starte så snart jeg sluttet å blø. Jeg valgte å høre på overlegen på gyn. Men det skjedde ikke noe før jeg fikk mensen, så nå har jeg tatt Pergo fra ca 4. syklusdag. Nå venter jeg bare på å få positiv EL-test... Har du fått noen beskjed om hvor lenge?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Hadde en MA i uke 12 med utskraping den 07 mars. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente til jeg fikk tilbake mensen etter 2-6 uker (alt var normalt) - så kunne jeg begynne å prøve igjen. Vi prøvde igjen med en gang jeg sluttet å blø (etter ca 14 dager), men det skjedde ingenting og jeg fikk tilbake mensen etter 4 uker. Nå hadde jeg EL for litt over 1 uke siden og venter i spenning 1 uke til for å se om det har lykkes... Har litt på følelsen av at vi har lykkes denne gangen... bare en følelse altså =) Har ømme bryst, mer markerte blodårer og litt rar metallsmak i munnen når jeg spiser av vanlig bestikk... Både håper og tror at noe er på gang - jeg har IKM ca 28 - 30 april... Lykke til med prøvingen!!!
nr.3 :) Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Hei. Jeg hadde ikke MA, men SA der legen måtte fjerne litt rester på kontrollen. mistet 6 mars og hun sa at de anbefalte å vente til etter en mens. vi ville gjerne prøve så fort som mulig og hun sa at det var ingen medisinsk grunn til å vente, det var bare anbefaling. jeg fikk ikke mensen tilbake og er nå gravid så hos meg gikk det fort. lykke til for dere også, ikke stress, det gjorde ikke vi
**Vimsa** Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 hei! Jeg hadde MA med utskrapning i uke 14, blødde vel i 2-3uker etter det, og fikk beskjed med å vente med prøving til etter en ordentlig mensen.
saa09 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2009 Takk for svar, jeg fikk beskjed da MA ble oppdaget av gynekologen at jeg burde vente på 2 menstruasjoner, men på sykehuset sa de ingeting. Uff synes det er så himmla lenge å vente........
**Vimsa** Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Hvor mange uker var du når du tok utskrapning? Tror kanskje det har noe med det og si og.. men uansett, alle leger sier forskjellig på mange ting, så blir nesten opp til deg. men jeg ville hvertfall ha venta til jeg hadde hatt èn ordentlig mens... av en eller annen grunn hadde jeg følt meg mer sikker på at spiren kom til å sitte.. lykke til med valget hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå