Gå til innhold

Når begynne med brødskive?

Anbefalte innlegg

Når har dere begynt med brødskive og pålegg? Gir dere barnet f.eks. en halv skive og lar ham/henne spise selv eller deler det opp i små biter som dere gir en etter en til barnet?

Forslag til smørbare pålegg? Jeg kommer liksom bare på leverpostei, prim (vet det er mye sukker i, men alt med måte, har ingen tro på totalavhold) eller most banan. Kan man gi smøreost til barn under 10 måneder? Hva med peanøttsmør eller makrell i tomat?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139992813-n%C3%A5r-begynne-med-br%C3%B8dskive/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rundt seks til ni mnd når barnet er vant til annet enn pupp passer det å starte skive. Uten hele korn! makrell og leverpostei er veldig bra men skal være veldig forsiktig med peanøttsmør fordi de burde ikke ha nøtter før to tre åra alder, grunnet allergi. Syltetøy med lite eller uten sukker. tusfisk med majones pepper og sitron.

• 2 måneder senere...

Vi starta rundt 8 mnd.... Når jenta klarte å tygge det.

Jeg gir leverpostei og prim (begge er jo anbefalt pga jerninnhold). Smøreost tror jeg går helt fint, hos gutten min måtte vi tilvenne litt. Tror det klebet litt annerledes enn det andre pålegget. Vi har også brukt fruktglass som syltetøy:)

Etterhvert når tygginga går greit kan du jo begynne med hvitost:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...