Gå til innhold

En liten ting til ....dere som ble gravide igjen før tanta kom igjen...

Tingeling27

Anbefalte innlegg

Litt flaut da det er 2 innlegget mitt på 2 min hehe...men jeg lurer på hvordan dere som har blitt gravid før dere fikk mensen igjen etter mistet/utskrapning....hvordan visste dere når dere hadde EL?? eller hadde dere bare sex hver dag ???

Jeg vet jo ikke nå når jeg vil få EL osv...men jeg vil jo ikke la være og kose meg...vil komme igang fort...men leser også om at mange har blitt frarådet og prøve igjen før de får mensen...jeg fikk ikke den beskjeden...

Fortsetter under...

Jeg visste ingenting om når jeg hadde eggløsning. Vi prøvde egentlig ikke ordentlig, hadde bare en "trøstekosestund" mens vi ventet på mensen og skulle igang med fryseforsøk (holder til på assistert befruktning) Så da mensen ikke kom og testen var positiv, ble vi veldig overrasket, og trodde ikke helt på det før jeg hadde vært på ultralyd i uke 7. Men nå er jeg 16+5 og skal snart begynne å slappe av;)

Tusen takk for svar Trilletralle:) og lykke til med graviditeten:) så heldig du var:))

hvor lenge ventet du til du tok en test da??? Jeg får jo fortsatt positive tester og vet man kan gå i 10 uker før man skal få tanta igjen...

Jeg tok en test 4 uker etter sa-en. Da var den positiv, men jeg hadde ikke tatt noen test før det, så jeg visste jo ikke om den hadde vært negativ i mellomtiden... Derfor var jeg veldig usikker på om jeg faktisk var gravid eller om det var rester etter spontanaborten... Ringte legen og hun sa at det var liten sjanse for at det var rester i og med at jeg hadde hatt en komplett abort og var kommet så kort. Hadde vært på ul og sett at alt var kommet ut.. Var ikke helt sikker på graviditet før jeg hadde vært på ultralyd 7 uker på vei;)

Jeg hadde en MA med utskrapning i uke 11 i juni, og da tok det 5 uker før mensen kom. Jeg testet negativt 1 uke etter utskrapningen....

Hvor lenge er det siden din operasjon?

Når tok du den første testen etterpå??

beklager sent svar Trilletralle og håper du kikker litt på innlegget igjen:)

Jeg har jo ikke tatt noen grav. test enda...jeg har bare testet med digital el test, og de har vært positive i 5 dager sist helg...regner med at det var hcg som gjorde utslaget da det da bare var 2 uker siden utskrapning... el testen var negativ i går og da har det gått 3 uker...

du er jammen heldig som fikk igjen mensen etter 5 uker...jeg er så redd det skal ta lengere tid med meg...har lest at jo lengere du har vært på vei samtidig som hvor lenge fosteret har levd så tar det lengere tid for kroppen og komme seg igjen...min lille spire levde jo da vi tok det vekk...jeg var da 11+2... vi måtte ta det vekk pga stort navlebrokk, hvor leveren lå utenfor...samt kromosomfeil som kunne være dødelig... så jeg har så mange tanker:(

burde jeg kanskje ta en grav test for å se at den er negativ for å være helt sikker??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...