ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 21. april 2009 #1 Del Skrevet 21. april 2009 Og keisersnitt er plutselig et tema! Ang setefødsel, føler jeg meg ganske sikker (??) på at det blir uaktuellt. Og det pga jeg har kraftig (!!) bekkenløsning. Har gått på krykker siden uke 22 ca, og har løsning, og låsning i bekkenleddene bak, og løsning i symfyse-leddet. Noe som gjør meg svært invalidisert, kan nesten ikke bevege meg. Ligger jeg, klarer jeg ikke å slytte på meg hverken fra side til rygg og omvendt. Bruker ca 5 min på ¨å lirke meg millimeter etter millimeter ut av sengen om morgenen, og da kommer det ukontrollerte stønn(!!) ut av munnen min pga smertene, føler de smertestikkene jeg får da (når jeg lirker meg frem mot sengekanten) er å sammenligne med sterke rie-smerter i intensitet (sånn bare for å beskrive hvor bevegelseshemmet jeg er) og akkurat DET gjør at jeg er en smule nervøs for hvordan jeg skal håndtere selve fødselen denne gangen, i og med at jeg langt ifra er "fri" til å plassere meg i den stillingen som er gunstigst for fødselsforløpet. Ryggleie under pressriiene er totalt utelukket pga bekkenløsning. Kan rissikere å aldri komme tilbake til arbeidslivet om denne stillingen benyttes. Skulle føde sidelengs sist pga samme type bekkenløsning-og låsning, men måtte likevel i ryggleie siste pressri pga dårlig fosterlyd. og med en setefødsel, blir det jo ryggleie, og en del herjing med mors kropp, og bekkenet mitt blir ikke ofret en tanke. Jeg ønsker på ingen måte å fortsette å ha en så invalidisert kropp som jeg har hatt i over 6 mnd nå, med tre barn å følge opp. Jeg ønsker ikke å utsette fremtiden min med familien min. Og over til babyens beste, 4.5-5kg!! ja jeg har født to barn over 4 kg før, men siden jeg ikke er i særlig god fysisk stand (har vert nermest sengeliggende i 6 mnd nå) og ikke vil være istand til å bevege meg rundt under fødselen. Og JEG vil ikke tåle selve forløsningen pga ryggleiet.. så er det ks da kanskje, men jeg er redd for ks jeg!! og vendingsforsøk kommer jeg til å nekte pga kroppen min er i så dårlig stand som den er. Tåler ikke å bli beveget noen mm engang uten at jeg stivner totalt av smerte, så det er utelukket. ks... er driiiiiiit redd for spinal bedøvelse, eller epidural osav, pga stikket i ryggen. Ikke STIKKET i seg selv, men for varige skader i ryggen. Etter forige fødsel var det ikke bare bekkenet som fortsatte å være dårlig, men jeg fikk akutt lumbago noen mnd etter, og kunne ikke rette ryggen opp overhodet, før jeg hadde hatt 5-10 behandlinger hos kiropraktor... og vert mye plaget med det i ettertid. Min bror har hatt prolaps, og endte opp med å operere ryggen (akutt) pga lammelser pga prolapsen, han har slitt med dette i åresvis. Så det er liksom ikke "det skjer bare andre" i min verden, har flere familiemedlemmer som sliter med rygg.hofte, bekken (min mor, tante og bestemor, ja og broren min også- har alle måttet operert- opptil flere ganger) så jeg er redd for varige skader pga stikke noe inn i ryggmargen... huff velge pest, eler kolera... hjelp...! oæ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139992481-babyen-min-ligger-i-sete-er-i-uke-3435-n%C3%A5-og-han-er-allerede-3kg-blir-45kg-til-termin-samme-som-keisersnitt-debatten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malin-mor Skrevet 21. mai 2009 #2 Del Skrevet 21. mai 2009 Hadde setefødsel med førstemann.Han veide 3400g. De oppdaget ikke seteleie før pressriene startet så det ble ganske hektisk en stund men det gikk bra.Andremann veide 4300g men kom heldigvis med hodet først.Da jeg var på ul med tredjemann for en mnd siden sa jordmor at jeg ikke ville fått lov til å føde vaginalt dersom andremann hadde ligget i seteleie p.g.a vekten hans så det spørs vel om ikke du må belage deg på keisersnitt dersom det ser ut til at babyen er stor...... Skal få ekstra ul mot slutten av svangerskapet denne gangen også for å sjekke hvordan barnet ligger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139992481-babyen-min-ligger-i-sete-er-i-uke-3435-n%C3%A5-og-han-er-allerede-3kg-blir-45kg-til-termin-samme-som-keisersnitt-debatten/#findComment-140140622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå