Scoobydoo Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Hei jenter. Lurer på en ting: fra hvilken dag regner dere dpo? Jeg fikk (knall)positiv el-test 16.april (dvs teststreken kom både før og var sterkere enn kontrollstreken), så "vanlig positiv", (dvs like sterke streker) 17. april, så negativ (dvs teststreken var en liiiiten antdyning svakere enn kontrollstreken 18.april). Hvor mange dager er jeg dpo i dag da? 5, 4 eller 3? Tusen takk til den som orker svare:-)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Det sies at når el testen blir negativ igjen, så kommer el 24-48 timer ettepå. Men eg e ingen ekspert på detta!!!!! Bare husk det Men hvis du fekk neg. el test 18 april, så vil eg tro at faktisk el va 19 april.....TROR eg da...hehe...som sagt..ingen ekspert!!
Scoobydoo Skrevet 21. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2009 Hmmmm, tror du det er slik? Jeg tror det står på pakningsvedlegget (lenge siden jeg leste det) at EL finner sted 24-36 (eller48) timer etter positiv el-test? Men, jeg er heller ingen ekspert på dette...Det "tryggeste" er jo å ha jevnlige hyrdestunder hele veien, men herligheeeet så slitsomt det blir etterhvert. Så er det greit å vite dette med DPO for å sammenligne når andre tester her inne. Har sett at noen har fått pos grav.test allerede på 10 dpo, så derfor nysgjerrig på hvordan de regner. Tusen takk for at du svarte!
Sana og lillemann Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Jeg trodde at egget hadde sluppet når man får negativ test... Jeg regner depo fra første dag med negativ test, men vet ikke om det er riktig... Dvs at dersom du hadde neg test den 18, så er du 4 depo i dag. Men som sagt, jeg er veldig usikker på dette.
Scoobydoo Skrevet 21. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2009 Ja, jeg tenker slik som deg, Sana. At egget er sluppet ved neg el-test. Ok, men da regner jeg som du sier: at jeg er 4 dpo i dag. Takk for svar:-))) kanskje noen andre mener noe annet??
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 ...så egget e på vei når negativ test komme?!?! (ikkje at ein dag fra eller te e så nøye for min del da...meg og gubbe har oss nå uansett el eller ikkje) Men ja...godt å bli opplært!! Hehe. I stand corrected!!
superspent75gravid Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 På mine tester står det at el vil skje innen 24-36 timer fra positiv el test... Men hvordan regner dere dpo? teller dere med selve el dagen eller teller dere fra dagen etter? Jeg er litt usikker. Jeg hadde el 16 april, er jeg da 5 eller 6 dpo?
*babydrøm87* Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 hei lurer også på om jeg er på 5 eller 6 dpo hadde første positive test 16 april, tok den litt sent på dagen da så har nok hatt en stigning litt før,dagen etter var den negativ,på den 16 kjente jeg ett kjempe stikk engang i magen kl 16,30 denne dagen tror egget mitt slapp da for det var så intenst og kom ikke tilbake igjen! men uansett er det fra første dag positiv test eller første dag negativ test??
*babydrøm87* Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 oops mente 16 dager etter mens testet positivt den 15 april! så hvilken dpo blir det
Babyønske �� Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 På http://www.pernille.info/lutealfase.htm står dette ang lutealfasen: Selve eggløsningsdagen og første mensdag skal IKKE regnes med i lutealfasen. Vil tro at det samme gjelder ang DPO. Det var hvertfall sånn jeg regnet det.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Eggeløsning finne sted når du har pos el test å når den blir neg igjen, så kan ikke egget bli befruktet lenger. så om egget er befruktet så er du gravid=) første dag regnes så fort el testen er neg=)
Scoobydoo Skrevet 22. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 22. april 2009 Hei Baby87, hvis du hadde pos el-test den 15., så negativ igjen den 16., så vil jeg tro- etter det jentene skriver her - at du er på 7 DPO i dag. Altså regnet fra og med den 16. Har jeg forstått det rett da, jenter? og da skulle jeg være 5 DPO i dag med neg el-test igjen den 18. april...hmmmm....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå